Reguli noi pentru accesului companiilor de taxi și de ride-sharing în Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti, scrie economedia.ro.
Astfel, Compania Naţională “Aeroporturi Bucureşti”(CNAB) va asigura accesul tuturor operatorilor interesaţi în incinta aeroportului, în condiţii transparente, nediscriminatorii şi predictibile, anunță Consiliul Concurenței.
Autoritatea pentru concurență supune dezbaterii publice angajamentele propuse de Compania Naţională “Aeroporturi Bucureşti”(CNAB), pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea investigaţiei privind limitarea accesului pe piaţă al companiilor care administrează aplicaţii informatice prin care pot fi comandate taxiuri de la aeroport.
“Compania Naţională “Aeroporturi Bucureşti”(CNAB) a decis că doar aplicaţiile informatice ale companiilor de taxi pot rula pe terminalele touch screen din incinta Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Bucureşti. În acest fel, CNAB a limitat accesul pe terminalele touch screen companiilor care administrează aplicaţii informatice agregatoare. Practic, clienţii puteau solicita serviciile de transport doar de la anumite companii de taxi care aveau aplicaţii informatice instalate pe terminalele touch screen, nu şi de la companii agregatoare care cuprind oferta mai multor şoferi de taxi”, a explica Consiliul într-un comunicat.
Drept urmare, pentru a reglementa în mod unitar activitatea de închiriere, CNAB se angajează doar să identifice şi să închirieze spaţiile pentru amplasarea terminalelor touch-screen, fără a mai interveni asupra tipurilor de aplicaţii care rulează pe respectivele terminale touch screen.
În plus, serviciile de transport persoane de la aeroport nu vor mai fi limitate doar la transport în regim taxi (respectiv la aplicaţiile informatice ale companiilor de taxi), ci vor fi incluse şi altele, precum comandă prin aplicaţii agregatoare sau aplicatii de ride-sharing.
De asemenea, închirierea spaţiilor se va atribui exclusiv prin licitaţie cu strigare organizată de Bursa Română de Mărfuri, iar companiile interesate vor putea depune oferte pentru mai multe spaţii, dar li se va atribui numai un singur spaţiu în cadrul aceleiaşi proceduri de licitaţie, cu scopul de a asigura o prezenţă cât mai numeroasă a companiilor active pe piaţă şi servicii diversificate pentru pasageri.
După ce va analiza observaţiile primite, Consiliul Concurenţei poate solicita modificarea propunerii de angajamente şi/sau poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. În cazul acceptării angajamentelor, acestea sunt monitorizate pe o anumită perioadă, de către autoritatea de concurenţă sau de către o companie desemnată în acest sens.
“În cazul neîndeplinirii angajamentelor, CNAB poate fi sancţionată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Pe parcursul procedurii, Consiliul Concurenţei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigaţia, dacă se constată anumite nereguli”, se menţionează în comunicat.