Administraţia Fondului pentru Mediu lansează, vineri, cea de-a doua sesiune de înscriere a solicitanţilor unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu în cadrul Programului Iluminat Public, suma alocată sesiunii de finanţare fiind de 500 milioane lei.
Conform unui comunicat de presă, perioada de depunere a cererilor de finanţare în aplicaţia informatică, împreună cu documentaţia aferentă, începe în 30 decembrie 2022, ora: 10:00, şi se va încheia pe 31 ianuarie 2023, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului.
„Având în vedere faptul că, în prima etapă a programului, fondurile alocate au fost solicitate integral, criza energetică cu care ne confruntăm în această perioadă, cât şi interesul deosebit la nivel naţional acordat de către unităţile administrativ-teritoriale pentru accesarea proiectelor care vizează eficientizarea consumului de energie, am emis o dispoziţie de organizare a unei noi sesiuni de înscriere în cadrul programului”, precizează reprezentanţii AFM.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în Programul privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 şi 2022 rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare în cadrul acestui program.
Finanţarea se acordă în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale, după cum urmează: pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum un milion de lei; pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum două milioane lei; pentru oraşe – maximum trei milioane lei; pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 50 milioane lei; pentru municipii de rang I – maximum şase milioane lei; pentru municipii de rang II – maximum cinci milioane lei.
Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.