Agenţia de turism Christian Tour, amendată de ANPC cu 90.000 de lei. Ce nereguli au fost constatate

0
336

Agenţia de turism Christian Tour a fost amendată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu 90.000 de lei pentru mai multe nereguli, printre care afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România şi indicarea unor reduceri fără a se putea demonstra acest lucru în istoricul preţului, potrivit unui comunicat de presă.

Reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti (CPCMB) au verificat respectarea prevederilor legale la şapte agenţii de turism aparţinând operatorului economic SC Christian’76 Tour SRL, ca urmare a numărului însemnat de reclamaţii primite, pe această temă.

”De-a lungul anilor, am făcut dese avertizări legate de activitatea operatorilor economici din turism. Speram ca acest mesaj să ajungă şi la agenţii, dar iată că nu m-am făcut înţeles. Este momentul în care sancţionarea a devenit obligatorie. Vom demara o tematică, la nivel naţional pe acest subiect. Se apropie perioada vacanţelor şi trebuie să fim siguri că niciun consumator nu va fi înşelat,” a declarat directorul general ANPC, Paul Anghel.

Reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului

Echipele de control au constatat indicarea unor reduceri de preţuri fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul preţului, menţionarea preţurilor folosind sintagma ”de la…” fără a preciza un preţ maxim, indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă menţiunea, în condiţia în care în contract apăreau şi taxe neincluse.

De asemenea, comisarii au mai descoperit afişarea preţului în euro la pachete de servicii turistice din România, lipsa afişării cursului de schimb valutar în agenţii şi existenţa a două puncte de lucru cu sediu expirat.

Neregulile constatate de echipele de control au fost:

• Indicarea unor reduceri de prețuri, la cele practicate fără a se putea demonstra această diminuare în istoricul prețului;
• Menționarea prețurilor folosind sintagma „de la…” fără a preciza un preț maxim;
• Indicarea taxei incluse, nefiind specificat clar la ce tip de taxe se referă mențiunea, în condiția în care în contract apăreau și taxe neincluse;
• Afișarea prețului în euro la pachete de servicii turistice din România;
• Lipsa afișării cursului de schimb valutar în agenții;
• Existența a 2 puncte de lucru cu sediu expirat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.