Sute de călători se înghesuie luni seară în stațiile de metrou din București din cauză că vagoanele sunt arhipline și nu pot urca pasagerii aflați pe peroane, transmite reporterul G4Media. Compania de stat Metrorex dă vina pe Alstom, compania care asigură mentenanța trenurilor.
Cauza aglomerației este numărul mai mic de trenuri aflate în circulație, ceea ce face ca timpul de așteptare să fie de circa 6 minute, mult mai marte decât de obicei la ora de vârf.
Metrorex a pus în circulație doar 50 din cele 57 de rame, iar timpul de așteptare în stații este cuprins între 6 și 9 minute, potrivit datelor oficiale citate de Economedia.
Motivul? Alstom nu a reușit să asigure reviziile la un milion de kilometri pentru 7 rame, situație care a dus la aglomerație pe Magistrala M2 Berceni – Pipera, unde trenurile vin în stație la 6 minute.
„Programul de circulație a trenurilor de metrou, pe toate magistralele, va suferi modificări din cauza neasigurării numărului suficient de trenuri, de către Alstom Transport S.A. – prestator al serviciilor de mentenanță a trenurilor de metrou, conform graficelor de circulație asumate. În perioada următoare, intervalele de circulație ar putea ajunge până la 10 minute în orele cu vârf de trafic”, arată un comunicat de presă transmis de Metrorex.
Compania care operează metroul din Capitală anunță este cu plățile la zi. În plus, Metrorex spune că va aplica operatorului de servicii de mentenanță, Alstom Transport S.A., toate sancțiunile legale și contractuale pentru situația creată pentru neîndeplinirea obligațiilor asumate conform prevederilor contractuale.
„Înțelegând disconfortul creat călătorilor, personalul Metrorex care organizează și supraveghează circulația trenurilor de metrou va lua măsuri operative pentru asigurarea unor intervale de succedare a trenurilor cât mai apropiate de graficele normale de circulație, în scopul limitării efectelor survenite ca urmare a acestei situații neplăcute. Pe această cale, Metrorex prezintă scuze călătorilor ce folosesc acest mijloc de transport și îi asigură că întreprinde demersuri permanente în vederea asigurării condițiilor optime de călătorie cu metroul”, mai arată compania.