Ministerul Economiei a anunțat oficial perioada de înscrieri pentru ajutoarele de stat pentru sectorul HoReCa, în valoare totală de 500 de milioane de euro, potrivit economedia.ro.
Formularul electronic de înscriere în cadrul „schemei Horeca” va fi activ pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro/ începând de marți, 29 iunie 2021, ora 10.00.
Formularul de înscriere va rămâne activ timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv luni, 12 iulie 2021, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere.
Schema HoReCa este prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 224/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului, alimentaţiei publice și organizării de evenimente, a căror activitate a fost afectată în contextul pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare.
Schema se derulează până la 31 decembrie 2021, plata ajutorului urmând a fi realizată până cel târziu la data de 30 iunie 2022. Bugetul schemei este estimat de MEAT la 2,5 miliarde lei, iar prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de 74.000 de beneficiari.
Prin această schemă de finanțare nerambursabilă, firmele din domeniul HoReCa care îndeplinesc criteriile de eligibilitate vor putea obține un grant în cuantum de maximum 20% din baza de calcul, în limita a 800.000 de euro pentru fiecare beneficiar. Baza de calcul este determinată în mod diferit în funcție de modalitatea de generare a veniturilor / modalitatea de înregistrare contabilă a veniturilor/încasărilor – pe scurt, ea reprezintă diferenţa dintre cifra de afaceri, încasările, etc. obţinute din activitatea eligibilă aferentă anului 2019 şi cele obținute din activitatea eligibilă aferentă anului 2020. Potrivit actului normativ, baza de calcul a ajutorului va trebui certificată şi asumată de către un expert contabil sau o societate de expertiză contabilă, membri CECCAR, selectați şi remunerați de către aplicant. La alegere, baza de calcul poate fi certificată de către un auditor financiar sau o firmă de audit, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, selectați şi remunerați de către aplicant.
Pentru a putea beneficia de această finanțare, un aplicant eligibil conform procedurii trebuie să urmeze următorii pași:
Pasul 1: Înscrierea în platforma dedicată programului, completarea informațiilor conform anexei 1 la procedura programului și selectarea băncii partenere.
Pasul 2: MEAT va analiza aplicația depusă conform procedurii și, în cazul unui răspuns favorabil, va propune semnarea acordului de finanțare cu beneficiarul.
Pasul 3: După realizarea procedurilor interne, banca va deschide și va alimenta contul special al firmei cu suma nerambursabilă solicitată în aplicație, urmând ca beneficiarul să o utilizeze pentru continuarea activității sale.
Codul sau codurile CAEN rev. 2 pentru care aplicantul solicită finanțare trebuie să fi fost autorizat/autorizate pe perioada aferentă bazei de calcul (adică în anii 2019 și 2020). Codurile CAEN rev. 2 eligibile în cadrul acestei măsuri sunt: 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621, 5629, 5630, 7911, 7912, 7990, 8230. Firmele trebuie să fie înregistrate în scopuri fiscale pe teritoriul României.