Analiză: Aproape 80% dintre magazinele din online nu vor înregistra vânzări în creştere de Paşte 2023

Doar 20% dintre retailerii online se aşteaptă la vânzări mai mari de Paşte 2023 faţă de aceeaşi perioadă din 2022, în medie cu 17% faţă de anul anterior, din cauza inflaţiei crescute şi a lipsei analizării performanţei produselor în campaniile de vânzare, potrivit unei analize realizate de TRUDA.

„Ecommerce-ul românesc trece printr-o perioadă sensibilă pentru business, în care produsele nu se mai vând la fel de uşor ca în anii trecuţi, chiar şi cu ocazia unei sărbători importante cum este Paştele. Practic, în acest context, vor înregistra creşteri ale vânzărilor doar retailerii online care şi-au pregătit din timp stocul potrivit de produse şi campaniile promoţionale strategice, în baza unei analize a performanţei produselor – care aduc vânzări şi profit sau care doar consumă buget de marketing. În acest scop, numeroase magazine s-au pregătit pentru campania de Paşte încă de la început de ianuarie, implementând tehnologia TRUDA pentru a şti din timp ce produse să promoveze şi ce produse să scoată din campanii, pentru a putea obţine profit în creştere”, declară Cătălin Macovei, fondator TRUDA şi specialist în marketing digital de peste 10 ani, scrie news.ro.

Cele mai accesate site-uri sunt cele care vând produse specifice pentru Paşte

Potrivit sursei citate, magazinele online din portofoliul TRUDA aşteaptă vânzări în creştere cu 15%-17% cu ocazia sărbătorilor pascale, valoarea medie a coşului de cumpărături fiind de 370 de lei, mai mare cu 27% faţă de anul trecut. Cele mai accesate site-uri sunt cele care vând produse specifice pentru Paşte – cozonaci şi pască, preparate tradiţionale, decoraţiuni de Paşte, vacanţe, aranjamente florale sau cadouri corporate, dar şi magazinele din categoria fashion, bricolaj, amenajări interioare, pharma şi auto.

De altfel, tot mai mulţi consumatori români preferă să comande online produsele necesare cu ocazia uneia dintre cele mai importante sărbători din an, atât pentru a evita aglomeraţia din magazine, cât şi pentru a beneficia de reduceri şi oferte speciale în această perioadă.

Astfel, pentru a impulsiona vânzările de Paşte 2023, retailerii online pregătesc campanii de discount şi de tip concurs pentru produse din categoriile fashion, casă şi grădină, mobilier pentru interior şi exterior şi bijuterii, investind în medie între 500 euro şi 10.000 de euro în campaniile Google Ads şi Facebook Ads.

Sfaturi pentru magazinele online:

1.Să investească în tehnologii care analizează potenţialul de vânzare a produselor – companiile au pierderi majore din cauză că nu ştiu ce produse le aduc sau nu profit

2. Să investească în continuare în publicitate şi promovare cu rată mare de conversie pentru a atrage mai mulţi clienţi, în special prin campanii Google Ads, email marketing, social media şi SEO

3. Să încurajeze clienţii să ofere recenzii şi evaluări de produse: viitorii clienţi sunt mai dispuşi să cumpere produse care au fost recomandate de alţi cumpărători. Adăugarea unor recenzii şi evaluări ale produselor pe site poate fi un factor important în creşterea vânzărilor.

4. Să îmbunătăţească performanţa site-ului pentru o experienţă a utilizatorului impecabilă: magazinul online trebuie să permită o navigare uşoară, rapidă şi fără erori şi, totodată, să aibă un design atractiv şi curat, pentru a creşte încrederea potenţialilor clienţi în a plasa comenzi online şi pentru a-l convinge pe loc să revină pentru noi comenzi.

5. Să implementeze un sistem de tip live chat care favorizează vânzările. Fiind unul dintre cele mai preferate canale de comunicare preferate de clienţi, live chat-ul este totodată un canal important pentru creşterea vânzărilor prin metode de upselling – clienţilor le pot fi recomandate noi produse în afară de cele de care sunt interesaţi.

6. Să ofere reduceri: preţul este în continuare cel mai important factor în decizia de achiziţionare a oricărui produs sau serviciu, prin urmare discount-urile au efect direct asupra vânzărilor

7. Să ofere pachete promo de tip 1+1 sau produse din aceeaşi categorie care devin mai avantajos de achiziţionat împreună decât separate, se menţionează în comunicat.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati