Ministerul Fondurilor Europene a anunţat luni că angajaţii instituţiei vor ajuta managerii spitalelor din reţeaua Covid-19 să acceseze mai rapid finanţările, oferind sprijin informatic la faţa locului şi în sistem videoconferinţă, iar spitalele pot deconta cheltuielile eligibile începând cu 1 februarie, valoarea maximă a fiecărui proiect fiind de 45 milioane de euro.
„Pentru facilitarea accesării cât mai rapide a celor 350 de milioane de euro puse la dispoziţia spitalelor din reţeaua Covid-19, angajaţii Ministerului Fondurilor Europene vor oferi sprijin informatic la faţa locului şi în sistem videoconferinţă, astfel încât managerii spitalelor să depună rapid proiectele în aplicaţia informatică MySMIS prin care sunt gestionate cererile de finanţare”, arată un comunicat emis luni de minister, informează news.ro.
Iniţiativa, o premieră în administraţia publică, vine ca urmare a propunerii funcţionarilor ministerului care vor astfel să salveze timp preţios pentru medici.
El afirmă că în intervalul 21-24 aprilie toate unităţile spitaliceşti prevăzute în Ordinul Ministerului Sănătăţii, începând cu zonele critice ale ţării, vor fi contactate prin videoconferinţă de echipe mixte de experţi pentru evaluarea nevoilor de asistenţă în utilizarea sistemului informatic MySMIS în care se încarcă proiectele.
„Oriunde există solicitări exprese şi autorităţile permit accesul, angajaţii Ministerului se vor deplasa fizic pentru acordarea suportului tehnic. Ne asigurăm astfel că proiectele pot fi depuse repede şi medicii sunt concentraţi să salveze vieţi”, afirmă Boloş.
Suplimentar, reprezentanţii spitalelor pot adresa întrebări lămuritoare la email covid19.sanatate@fonduri-ue.ro sau direct din formularul de pe pagina ministerului.
„Echipa formată din reprezentanţi ai MFE prin Autoritatea de Management Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi ai Ministerului Sănătăţii răspunde în maxim 24 de ore solicitărilor. Până în prezent au fost primite peste 50 de solicitări de la unităţi spitaliceşti din întreaga ţară”, mai informează ministerul.