Angajații spitalelor din subordinea Primăriei Capitalei riscă să fie concediați dacă vorbesc cu jurnaliștii/ ASSMB vine cu precizări

Angajații spitalelor aflate în subordinea Primăriei Capitalei riscă să fie concediați dacă vorbesc cu presa, arată regulamentul intern pentru anul 2020 al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB), aprobat pe 19 decembrie anul trecut. Potrivit regulamentului, singurii angajați ai spitalelor din subordinea Primăriei Capitalei care pot vorbi cu jurnaliștii sunt purtătorii de cuvânt, iar aceștia au obligația de a informa conducerea ASSMB în legătură cu informațiile solicitate, scrie Hotnews.ro.

Primăria Capitalei, prin Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale București, are în subordine 19 spitale: Spitalul Colentina, Spitalul Colțea, Spitalul Clinic Sfânta Maria, Spitalul de Boli Infecțioase dr. Victor Babeș, Spitalul Clinic de Urologie Theodor Burghele, Spitalul Clinic Cantacuzino, Spitalul de Nefrologie Carol Davila, Spitalul Sf. Stelian, Spitalul Filantropia, Spitalul Foișor, Spitalul Gomoiu, Spitalul de Psihiatrie Titan, Spitalul Malaxa, Spitalul de Psihiatrie Al. Obregia, Spitalul de Chirurgie Oro-Maxilo-Facială Dan Theodorescu, Spitalul de Obstetrică-Ginecologie Panait Sârbu (Maternitatea Giulești), Spitalul de Pneumoftiziologie Sf. Ștefan, Spitalul de Boli Cronice și Geriatrie Sf. Luca și Centrul de Boli Reumatismale Dr. I. Stoia.
Primăria Capitalei a transmis, miercuri, că „primarul general Gabriela Firea nu are nicio atribuție în elaborarea regulamentelor interne ale instituțiilor din subordine, deci nici în realizarea regulamentului intern al ASSMB”.

Ce prevede regulamentul intern al ASSMB?

Regulamentul intern al Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București (ASSMB) prevede, la capitolul „Relațiile cu presa”:

„Art. 61 În situația în care vreun salariat este contactat de către jurnaliști/ziariști, acesta îi va îndruma către purtătorul de cuvânt desemnat, care va informa conducerea ASSMB cu privire la informațiile solicitate. Salariații nu vor furniza reprezentanților presei informații privind ASSMB sau în numele acesteia, cu excepția cazului în care au fost abilitați expres, în scris, în acest sens. Nerespectarea acestei reguli constituie abatere disciplinară și se va sancționa conform prevederilor prezentului Regulament Intern.”

La articolul 121(1) din regulament sunt trecute sancțiunile disciplinare pe care ASSMB le poate aplica în cazul angajaților instituției și ai spitalelor din subordine care săvârșesc abateri disciplinare. Sancțiunile merg de la avertisment scris, retrogradarea temporară (cel mult 60 de zile) din funcție cu acordarea salariului corespunzător funcției în care s-a dispus retrogradarea sau reducerea salariului de bază pe 1-3 luni cu 5-10% până la desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă.

ASSMB vine cu precizări în cazul regulamentului

Într-un comunicat transmis miercuri se arată că Regulamentul este al ASSMB și nu are nicio legătură cu regulamentul intern al fiecărui spital din cele 19 administrate de Primăria Capitalei.
”Regulamentul intern al ASSMB (…) nu reglementează sub nicio formă activitatea personalului medical din cele 19 unități sanitare. Precizăm că fiecare unitate sanitară are propriul Regulament intern care este elaborat de Comitetul director și aprobat de manager. (…) Primarul general Gabriela Firea nu are nicio atribuție în elaborarea regulamentelor interne ale instituțiilor din subordine, deci nici în realizarea regulamentului intern al ASSMB”, precizează sursă citată.
Potrivit ASSMB, ”Regulamentul intern precedent din 2019, prevedea la art. 60: ‘În situația în care vreun salariat este contactat de către jurnaliști/ ziariști, acesta îi va îndrumă către Biroul de presă al instituției ori către conducerea ASSMB. Salariațîi nu vor furniza reprezentanților presei informații privind ASSMB sau în numele acesteia, cu excepția cazului în care au fost abilități expres, în scris, în acest sens”’.

ASSMB vine cu explicațîi legate și de art. 61 din actualul regulament intern al instituției.
”Acesta a fost introdus potrivit procedurilor interne ale ASSMB și potrivit Legii 544, art 3 și art. 16. (Art. 3: Asigurarea de către autoritățile și instituțiile publice a accesului la informațiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relații publice sau al persoanei desemnate în acest scop. Art.16: Pentru asigurarea accesului mijloacelor de informare în masă la informațiile de interes public, autoritățile și instituțiile publice au obligația să desemneze un purtător de cuvânt, de regulă din cadrul compartimentelor de informare și relații publice). Mai mult decât atât, în procedura internă a ASSMB, avertizorul public este protejat potrivit legislației în vigoare, iar în Regulamentul intern al ASSMB, care este public: http://assmb.ro/storage/diverse/regulament-intern-decembrie-2019.pdf la art.71, art.72 și art.73 se prevăd obligațiile salariaților de a respectă confidențialitatea anumitor informațîi care nu sunt de interes public”, precizează ASSMB.

ASSMB are 1.144 de angajați din care aproximativ 900 sunt medici și asistenți din Rețeaua de medicină școlară, se mai arată în comunicat.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati