“Animalele de companie sunt ființe vii, nu jucării”, campania prin care copiii învață despre responsabilitatea de a avea un prieten necuvântător

“Animalele de companie sunt ființe vii, nu jucării”, campanie socială inițiată de Itsy Bitsy și Purina pentru a marca Ziua Mondială a Animalelor din data de 04 octombrie. În perioada de lockdown, numărul animalelor de companie adoptate a crescut considerabil, iar timpul dedicat îngrijirii acestora variază între una și doua ore pe zi.

Scopul campaniei este de conștientizare în rândul familiilor cu copii că decizia de a avea un animal de companie implică deopotrivă bucurii și responsabilități. Animalele de companie cunosc sentimentul de atașament și suferă atunci când nu li se acordă atenția necesară. Spre deosebire de o jucărie, animalul are nevoie de hrană, iubire, vizite la medicul veterinar și atenție la semnalele din comportamentele sale.

“Un copil care crește având în preajmă un animal de companie învață de la o vârstă fragedă să fie empatic, responsabil și atent la cei din jur. Prin campania de față ne propunem să îi apropiem pe copii de animalele de companie și să îi încurajam pe părinți să îi implice pe cei mici în responsabilitățile creșterii acestora. Contribuim la schimbarea mentalității conform căreia animalul de companie este doar prietenul la care apelezi atunci când vrei să te relaxezi și să te joci, și să îl privim pe acesta ca pe un membru al familiei, de bunastarea căruia suntem responsabili”, este de părere Nadia Tătaru, co-fondatoarea Itsy Bitsy FM.

Pentru a veni în sprijinul părinţilor care vor să adopte un animal, psihoterapeuta Adriana Mitu şi Simona Dragomir, realizatoare de emisiuni pentru sănătate, oferă sfaturi despre cum se pot gestiona emoţiile prin care trec copiii atunci când în viața lor apare un animal de companie si cum cei mici pot fi responsabilizați pentru îngrijirea acestuia.

66% dintre posesorii de animale de companie au un câine

„Cel mai bun prieten al omului”, câinele, este cel mai des regăsit în familiile din mediul urban din România, 66% dintre posesorii de animale de companie au unul. Acesta este urmat îndeaproape de pisică.  Principalul factor care îi determină pe românii din mediul urban să îşi ia un animal de companie este de natură emoţională, majoritatea motivându-şi alegerea prin dragostea pe care o simt pentru animale, dar şi prin dorinţa unui alt membru al familiei, în special a copiilor, conform studiului „Atitudini și comportamente ale românilor din mediul urban privind animalele de companie”, realizat de Asociația Română a Producătorilor de Hrană pentru Animale de Companie (ARPAC) în luna august 2020.

Conform aceluiaşi studiu, în perioada de lockdown, numărul animalelor de companie adoptate a crescut considerabil, iar timpul dedicat îngrijirii acestora variază între una și doua ore pe zi.

“Copiii sunt următoarea generație de iubitori de animale de companie și este necesar să conștientizeze importanța conexiunii speciale pe care o au cu acestea și să înțeleagă cum să le abordeze și îngrijească. De aceea, am lansat PURINA PET SCHOOL, un proiect care are în vedere programe educaționale în școli, materiale informative și jocuri interactive pe website-ul PURINA România precum și proiecte speciale ca cel desfășurat alături de Itsy Bitsy.”, a declarat Lidia Chiracheș, Group Brand Manager PURINA.

Pe 4 octombrie, De Ziua Mondială a Animalelor de Companie, copiii și părinții sunt invitați, începând cu ora 16:00, să ia parte la o petrecere online interactivă, pe pagina de facebook Itsy Bitsy.

În cadrul showului online vor fi prezentate si videoreportaje despre responsabilitate și joacă în creșterea animalelor de companie. Prin joaca si interactivitate, familiile cu copii vor descoperi cum pot veni câinii în sprijinul copiilor cu dizabilități, ce presupune procesul de adopție a unui animal, unde putem lăsa animalul de companie când plecăm în vacanță și cum ne asigurăm că acesta va fi îngrijit ca acasă, dar și care sunt tendințele de coafuri pentru anul acesta la patrupede.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati