Comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au aplicat o amendă contravenţională în valoare de 10.000 lei unui restaurant din Capitală, în urma controalelor efectuate, informează miercuri instituţia.
Conform sursei citate, în cadrul programului Academia Comisarilor – care vizează specializarea prin acţiuni tematice dedicate, a celor mai tineri comisari ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) – un alt restaurant bucureştean a fost controlat pentru a se verifica modul în care îşi desfăşoară activitatea comercială, în raport cu exigenţele privind drepturile consumatorilor, impuse de lege.
„Din păcate nu este primul restaurant în care găsim nereguli, care pot afecta sănătatea consumatorilor. Academia Comisarilor ne-a dezvoltat atenţia la detalii, pentru a nu-i lăsa pe operatorii economici să fie neglijenţi faţă de clienţii lor, niciun moment, exact aşa cum prevede legea. Supraveghem cu aceeaşi exigenţă şi modul în care aceştia aduc la îndeplinire măsurile aplicate. Şi, desigur, dacă acest lucru se întâmplă şi constatăm că nu mai este niciun pericol pentru consumatori, procedăm în consecinţă”, a afirmat Răzvan Banu, comisar ANPC.
Astfel, la restaurantul Mesogios Seafood, din Sectorul 1 al Capitalei, tinerii angajaţi ai ANPC au constatat o serie de nereguli importante care i-au determinat să aplice sancţiuni diverse, respectiv:
- amendă contravenţională în valoare de 10.000 lei şi oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a circa 45 kg de produse alimentare, în valoare de peste 3.000 lei.
Totodată, comisarii ANPC au dispus oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficienţelor, pentru unitatea de alimentaţie publică.
Printre abaterile de la legislaţia în vigoare constatate de echipa de control se numără:
- utilizarea unor spaţii frigorifice care prezintă rafturi depreciate şi zone ruginite cu chedere rupte cu acumulare de impurităţi şi expunerea neconformă a peştelui şi produselor din peşte, în vitrina de prezentare, respectiv, pe pat de fulgi de gheaţă, fără a avea o protecţie şi deasupra produselor (la momentul controlului, temperatura din afara spaţiului frigorific de expunere era mai mare decât cea indicate pentru păstrarea unor astfel de produse).
Totodată, potrivit ANPC, nu au fost nerespectate vecinătăţile produselor, în spaţiile frigorice şi s-a constatat folosirea unor produse alimentare, fără elemente de identificare referitoare la data preparării sau data limită de consum.
De asemenea, comisarii au descoperit comercializarea unor deserturi, producţie proprie, cu data limită de consum depaşită, existenţa, în bucătărie,a unui paviment depreciat, cu zone sparte ce necesită înlocuire, utilizarea, în spaţiul de gătire, a unor ustensile neprofesionale, realizarea colectării reziduale în coşuri fără capac şi acţionare la picior, precum şi lipsa informării consumatorilor, cu privire la prezenta ingredientelor cu potenţial alergen ce pot provoca alergii sau intoleranţe, în lista meniu.
Conform sursei citate, ca urmare a remedierii tuturor deficienţelor, modificări constatate de comisarii ANPC, restaurantul şi-a putut relua activitatea.