ANPC a dat amenzi de aproape jumătate de million de lei comercianţilor din Hala Obor. Două unități comerciale riscă să fie închise definitiv

Inspectorii ANPC au aplicat amenzi de aproape jumătate de milion de lei comercanţilor din Hala Obor, din Capitală, după ce au constatat mai multe nereguli în comercializarea unor produse.

Pe lângă amenzi au dispus măsuri de oprire temporară a activităţii şi au făcut propuneri de închidere temporară sau definitivă a unor unităţi.

Potrivit unui comunicat de presă, de miercuri, al ANPC, inspectorii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au continuat controalele în Hala Obor din Capitală.

„În Hala veche, cumpărătorii principali sunt seniorii din zonă. Noi la aceștia ne-am gândit. Să le facem dreptate.

Vom continua să scoatem de pe piață comercianții aroganți, lipsiți de bun simț comercial, ce nu se gândesc decât la buzunarul lor fără să ia în calcul legea sau interesele consumatorilor”, a transmis Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Două unități comerciale riscă să fie închise definitiv

Cu ocazia acestor acțiuni desfășurate în Hala Obor din București, au fost controlați 39 de operatori economici. Dintre aceștia, la 38 au fost găsite probleme.

Inspectorii ANPC au dat amenzi în valoare de 447.000 de lei și 4 avertismente. Pe lângă asta, 2 operatori economici au fost închiși temporar, până la remedierea problemelor, iar față de alți 2 a fost propusă închiderea definitivă a unității

Dintre cele mai importante nereguli constatate de comisari, menționăm:
– Comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită
– Comercializarea unor produse fără documente de proveniență a mărfii
– Comercializarea unor produse vrac fără a fi menționat termenul de la data deschiderii cutiei din care erau vândute
– Comercializarea unor produse lactate fără preț afișat sau unitate de măsură
– Comercializarea unor produse din pește și fructe de mare expirate
– Comercializarea unor produse congelate din pește fără elemente de identificare-caracterizare pe eticheta de produs
– Comercializarea unor produse alimentare cu starea termică modificată
– Lipsa informațiilor, la raft, referitoare la denumirea științifică, zona de captură, data limită de consum pentru pește proaspăt
– Nerespectarea condițiilor de păstrare pentru produsele din pește și fructe de mare (fără ggeață, expuse la temperatura mediului ambient)
– Lipsa informațiilor, de pe eticheta produselor de patiserie, referitoare la elementele cu efecte alergene, la produse provenite din materiile congelate sau la data producției
– Utilizarea unor vitrine de expunere a produselor neigienizate, cu resturi de produse, cu mucegai, scurgeri de lichide, cu praf în zona ventilatoarelor, cu grad avansat de uzură, cu insecte moarte
– Prezența pavimentului deteriorat, spart, neigienizat, cu ustensile de curățenie (găleți, mop), în vecinătatea tăvilor pentru prăjituri
– Utilizarea unor camere frigorifice neigienizate, cu pânze de păianjen, praf, elemente ruginite și deteriorate
– Utilizarea unor vitrine frigorifice asistate supraîncărcate de marfă, fapt care nu permite menținerea temperaturii uniforme pentru toate produsele conținute
– Nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor în vitrina caldă
– Neafișarea în mod vizibil a prețurilor produselor
– Utilizarea unor echipamente de tranșat și depozitare a cărnii proaspete (blaturi, cârlige metralice, mașini de tocat) cu grad avansat de uzură și impurități, neigienizate, cu rugină sau vopsea exfoliate
– Comercializarea unor produse neambalate, neprotejate, aflate în apropierea căii de acces
– Lipsa traducerii în limba română a etichetelor unor produse nealimentare
– Lipsa menționării informațiilor obligatorii pe etichetele unor produse nealimentare (ex: componența fibroasă la textile, instrucțiuni de întreținere, datele de identificare ale importatorului etc.)
– Comercializarea unor articole de joasă tensiune sau a unor produse cosmetice cu deficiențe.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati