Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a trimis companiilor energetice un chestionar pentru a afla exact câte facturi au fost emise greşit şi trebuie recalculate, potrivit unui comunicat, preluat de Agerpres.
„Aşa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, în România. Ne-am ţinut de cuvânt şi imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului şi, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret şi rapid controlul remedierii eventualelor greşeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicităţii”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică şi gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conţine o rubricaţie detaliată, în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greşit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanţelor 118/2021 şi 3/2022.