ANPC: Companiile petroliere au dat asigurări că nu există riscul unei scumpiri majore a carburanţilor

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut o întâlnire cu reprezentanţii principalelor benzinării din România în cadrul căreia aceştia au transmis că nu există nicio posibilitate de diminuare a stocurilor de carburanţi sau de modificare importantă a preţului. De asemenea, reprezentanţii benzinăriilor au mai anunţat că lucrează la remedierea deficienţelor constatate de comisarii ANPC în urma controalelor de săptămânile trecute.

ANPC a transmis printr-un comunicat de presă că joi, preşedintele Horia Constantinescu şi directorul general Paul Anghel au avut o întâlnire cu reprezentanţii lanţurilor de furnizori de carburanţi care au răspuns invitaţiei Autorităţii: Rompetrol, OMV – Petrom, MOL, GAZPROM.

“În cadrul discuţiei, au fost analizate rezultatele controalelor întreprinse, în ultima perioadă, de comisarii ANPC, în lanţurile de benzinării din toată ţara, şi s-a convenit că vor avea loc periodic astfel de întâlniri pentru a se putea preîntâmpina orice posibilă situaţie neobişnuită pe piaţă.

În acest context, operatorii economici prezenţi au dat încă o data asigurări că nu există nicio posibilitate, cel puţin într-o perioadă predictibilă, de diminuare a stocurilor de carburanţi sau de modificare importantă a preţului, ceea ce nu justifică niciun fel de îngrijorare din partea consumatorilor”, se arată în comunicat.

Linii concrete de remediere a deficienţelor

Sursa citată menţionează că în cadrul întâlnirii au fost propuse câteva linii concrete de remediere a deficienţelor constatate în timpul verificărilor, iar acestea şi multe altele vor fi incluse într-un ghid de bune practici.

Ghidul va fi elaborat de un grup de lucru format din câte un reprezentant al fiecărui furnizor de carburanţi, cu concursul ANPC.

Potrivit sursei citate, discuţia s-a purtat pe două paliere: furnizarea de carburant şi magazinul cu bunuri de larg consum din incinta staţiilor, concluziile urmând să se regăsească printre măsurile prevăzute în ghidul de bune practici.

“În ceea ce priveşte furnizarea de carburant, dat fiind că, pentru consumator sunt importante atât preţul şi calitatea combustibilului, cât şi durabilitatea motorului, operatorii economici să manifeste atenţie sporită în ceea ce priveşte informarea consumatorului, în incinta staţiei şi nu numai, dar şi recipientelor în care se livrează combustibili clienţilor, astfel încât procesul comercial să fie unul sigur, dat fiind potenţialul inflamabil deosebit al produselor.

În ceea ce priveşte magazinele din incinta staţiilor de carburant, s-a convenit că este necesară reînnoirea agregatelor şi sistemelor de expunere a mărfurilor, dar şi o mai atentă supraveghere periodică a stocurilor de produse, astfel încât să nu mai existe pericolul aflării la comercializare a unora cu data durabilităţii minimale depăşită”, mai precizează comunicatul ANPC.

De asemenea, a mai fost stabilit faptul că va fi acordată o atenţie deosebită aspectelor legate de menţinerea curăţeniei în spaţiile de vânzare şi de depozitare.

ANPC a mai precizat că în toate lanţurile de benzinării, se lucrează la planul de remediere a tuturor deficienţelor constatate, în urma controalelor recente.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati