Apartamentele în regim hotelier operate de compania Rezident sunt disponibile numai persoanelor care dețin certificatul verde, începând din 26 octombrie. Compania operează 39 de apartamente în București, Eforie Nord și Predeal, care se închiriază în regim hotelier pe termen scurt, mediu și lung.
Rezervările realizate de persoane nevaccinate sunt anulate cu rambursarea întregii sume.
Turiștii nu arată fizic certificatul, toate etapele, de la rezervare la check in, plată și intrarea în apartamente, și de acum și prezentarea codul QR, sunt automatizate.
O singură rezervare a fost anulată după 26 octombrie, realizată anterior acestei date de câțiva turiști italieni, care și-au primit banii înapoi integral.
Numărul de rezervări pentru luna octombrie este la un nivel scăzut, pe fondul creșterii zilnice a numărului de îmbolnăviri, în comparație cu octombrie 2019, când gradul de ocupare în apartamentele Rezident din București depășea 70%.
Ca tipologie de turiști, oaspeții din București în luna octombrie, de regulă, sunt turiști străini, români din dispora, români din provincie veniți în capitală pentru afaceri, evenimente sau relaxare.
În primăvara anului trecut, apartamentele Rezident din București au fost oferite spre închiriere celor nevoiți să stea în izolare două săptămâni și celor rămași în oraș după declanșarea pandemiei.
Business-ul s-a redresat rapid și din septembrie 2020 a început să atragă turiști cu necesități de cazare pe termen mediu și lung, cărora din cauza situatiei pandemice nu li s-ar fi potrivit un contract clasic de închiriere. Astfel, 18 din cele 27 de apartamente din București au fost ocupate de studenți, tineri profesioniști români și străini.
Înființată în urmă cu cinci ani, compania Rezident a pornit inițial cu trei apartamente din centrul Bucureștiului și s-a extins la 39 în prezent: 27 în București, 11 la Eforie Nord și unul la Predeal, investiția realizată până acum fiind de 1,8 milioane de euro. Apartamentele sunt oferite spre închiere pentru perioada dorită de clienți, împreună cu o gamă de servicii hoteliere, în mare parte digitalizate.