Asfalt distrus de caniculă pe marile bulevarde din București: șanțuri lungi de 40m și adânci de până la 25cm

Apar tot mai multe obstacole pentru șoferii care circulă pe șoselele din Capitală, din cauza caniculei. Asfaltul s-a topit în unele zone pe marile bulevarde și s-au format șanțuri. Spre exemplu, în Piața Națiunile Unite din centrul Bucureștiului, pe una dintre benzile dedicate autobuzelor sunt mai multe șanțuri lungi de 40 de metri și adânci de până la 25 de cm.

Astfel de exemple pot fi văzute pe toate bulevardele mari din Capitală. În Sectorul 6, într-o stație de autobuz din apropierea Pieței Leu s-au format dâmburi.

Emil Gâtej – expert siguranță rutieră: Parcă asfaltul a plecat de la locul lui sub greutatea autobuzelor, autovehiculelor mai grele. S-au format aceste gropi imense de-a lungul drumului, ceea ce le face extrem de periculoase la viteză. Pe porțiuni de acest tip pot să apară pierderi de aderență, în caz de ploaie abundentă, viteză și ploaie, se poate accentua fenomenul de acvaplanare și aceste oscilații ale aderenței pot duce la fenomene destul de grave.

Șoferii își testează zi de zi abilitățile de off road.

-Sunt periculoase că-ți fuge volanul din mână.
-Destul de rele și de supărătoare pentru noi. Mai ales când plouă intens, sunt foarte periculoase.

Emil Gâtej – expert siguranță rutieră: Reducem viteza foarte mult și încercăm să mergem pe zonele mai înalte, nu ne ducem pe șanțurile deja create de autoturismele grele, puțin într-o parte să nu lovim autoturismul pe dedesubt. E important să avem o strategie, e ca în off road, trebuie să gândești cu o secundă înainte pe unde vei merge. Se poate mișcă volanul, se pot întâmpla lucruri necontrolate. Un șofer neexperimentat sau agresiv fără educație pierde controlul dacă are viteză mare și mașina poate fi aruncată de pe carosabil către trotuar.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: În momentul în care avem caniculă, bitumul se lichefiază, se topește și asfaltul devine din solid, un fel de plastilină. Un autobuz care staționează în stație sau în zone cu ambuteiaje, cu blocaje și stă bară la bară timp îndelungat, acolo asfaltul o să se deniveleze și vor apărea făgașuri, așa se numesc. Există un motiv foarte simplu pentru care se întâmplă asta, o rețetă a asfaltului care este insuficientă, nu are rezistență la caniculă.

Jurnaliștii Digi24 au solicitat explicații Administrației Străzilor din cadrul Primăriei Capitalei pentru a înțelege care sunt motivele care au dus la apariția acestor șanțuri pe carosabil, dar și pentru a afla când și dacă vor fi remediate, însă până la momentul difuzării acestui material, nu am primit un răspuns.

sursa: digi24.ro

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati