În acest weekend a fost inaugurată linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, iar a Asociația Metrou Ușor a testat legătura feroviară. Astfel, organizația atrage atenția asupra câtorva probleme pe care le-a sesizat.
Integrarea tarifară
Trei operatori deservesc relația cu aeroportul (#CFR Călători, Transferoviar Călători si Regio Călători), fiecare cu propriul sistem de taxare. În loc să fie oferit un serviciu coerent și integrat, pentru călători este haos.
Nu toți operatorii au un punct de vânzare bilete la aeroport. Dacă ieșiti din aeroport, luați un bilet de la automat și vă urcați în primul tren, este posibil să plătiți de două ori.
Totodată, reprezentanții asociației cer integrarea tarifară de urgență a tuturor operatorilor care deservesc relația Gara De Nord – Otopeni, adăugând că pe termen mediu este obligatorie integrarea trenului urban și cu sistemul de taxare practicat de serviciul de transport în comun din regiunea București – Ilfov.
Plecările spre aeroport nu sunt de la același peron
„O altă situație aberantă pentru un #tren cu mers cadențat, etichetat ca ‘tren urban’. Evident, tot călătorii au de suferit de pe urma acestei loterii între cele 14 peroane ale Gării de Nord. Solicităm desemnarea unui singur peron care să fie utilizat exclusiv pentru trenurile de aeroport”, mai spun reprezentanții asociației.
Intervalele de succedare
„În prezent, cea mai mare parte a traseului se desfășoară pe o linie simplă, existând un singur loc unde trenurile se pot întâlni. De aceea, doar două trenuri pot deservi acest traseu, la o frecvență de 40 de minute.
Pentru reducerea intervalului este necesară construirea unui alt loc unde trenurile să se poată întâlni. Solicităm autorităților să profite de traficul scăzut din această perioadă și să demareze aceste lucrări, astfel încât la revenirea la un trafic normal pe aeroport, serviciul să poată fi efectuat mai frecvent, la 20-30 de minute între garnituri”, arată asociația.