Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat că a avut loc un audit al rețelei de circulație din sector. Potrivit acestuia, au ieșit la iveală multe lipsuri și nevoi urgente la capitolul semne de circulație, lipsuri ce trebuie rezolvate imediat pentru siguranța cetățenilor.
Mihaiu spune că a fost efectuat un audit de circulație în sector, pentru a vedea cu adevărat starea sistemului rutier, dar și cum ar putea să fie îmbunătățită situația din acest moment. „Nu mă așteptam să fie atât de groaznic”, confirmă acesta.
Astfel, este vorba despre peste 1.600 de indicatoare lipsă, aproape 790 de treceri de pietoni deteriorate și circa 70.500 metri de marcaje ce trebuie trasate.
„913 indicatoare “Cedează trecerea” lipsă. 726 indicatoare “Trecere pietoni” lipsă. 99 limitatoare viteză lipsă. 789 marcaje trecere pietoni deteriorate. 70746 metri liniari marcaje longitudinale care necesită trasare.
Aceasta e doar o parte din concluziile auditului pe circulație pe care l-am efectuat la Sectorul 2. Era vizibil cu ochiul liber că stăm foarte prost la tot ce înseamnă semne de circulație. Totuși, nu mă așteptam să fie chiar atât de groaznic.”, a scris Radu Mihaiu pe pagina de Facebook.
Aceste lucrări ar trebui să fie realizate de Administrația Străzilor București
Potrivit lui Radu Mihaiu, montarea indicatoarelor și trasarea marcajelor revine Administrației Străzilor București. Edilul spune că, deși aceștia au început lucrările, nu este de părere că se vor descurca singuri. Astfel, primarul a decis achiziția de urgență a materialelor necesare.
„Deși această atribuție e la nivelul Administrației Străzilor București și au început să refacă marcaje, să monteze limitatoare, indicatoare, nu cred că vor ajunge la liman singuri.
Am cerut să demarăm de urgență procedurile de achiziție pentru tot ce avem nevoie să putem și noi să completăm aceste lipsuri majore. Siguranța pe străzile orașului e o condiție minimală, nu e un moft. E o necesitate.”, a declarat primarul Sectorului 2.
”Audit în premieră la noi în țară”
Potrivit edilului, nu a mai fost desfășurat până acum la noi în țară un audit de acest gen. Mai mult, acesta susține că este necesară dezvăluirea problemelor, și nu ascunderea acestora „sub preș”.
„P.S. E prima oară în România când se face un astfel de audit. Din păcate, regula în țara noastră era să se bage mizeria sub preș, nu să se scoată în detaliu la lumină. Însă eu nu sunt de acord. Trebuie să știm exact fiecare problemă și gravitatea lor, astfel încât să le și rezolvăm.
P.P.S. Poate până finalizăm procedura de achiziție se aprobă și protocolul cerut cu ASB. Îl așteptăm de câteva luni bune.”, a scris Radu Mihaiu în încheierea postării.