Alianța pentru Unirea Românilor a depus astăzi, 30 aprilie, la Direcția Națională Anticorupție, o plângere penală privind modul în care actualul primar al Capitalei, Nicușor Dan, își desfășoară campania pentru un nou mandat.
- „L-am adus la DNA, astăzi, pe prietenul lui Nicușor Dan, cel pe care îl ascunde de prea mult timp în șifonier, pe domnul Matei Păun. Noi am făcut un apel clar către primarul Bucureștiului, care nu este un simplu candidat sau nu este o altă persoană fizică, este primarul Capitalei, să declare transparent de unde are fondurile pentru campanie și cine sunt donatorii. La o emisiune TV, sâmbăta trecută, a fost întrebat de moderator dacă printre oamenii care i-au donat se află și Mihai Păun. Primarul Capitalei a spus: Nu cred. Pentru noi a fost suficient, am primit răspunsurile pe care le-am cerut de la domnul Nicușor Dan, nu vrea să fie transparent și nu vrea să spună cine i-a donat. O investigație de presă a relevat faptul că o firmă controlată de acest Matei Păun care apare în toate articolele legate de Nicușor Dan de opt ani, i-a cumpărat la prețuri preferențiale toate panourile de afișaj, firma este cuprinsă în plângerea pe care o depunem la DNA, iar domnul Nicușor Dan are o datorie față de alegători să spună care este relația cu Matei Păun. Credeam că e o glumă proastă, dar iată că după opt ani acest controversat afacerist cu legături în Federația Rusă și în multe alte locuri din lume apare iar”, a declarat președintele AUR, George Simion, în fața sediului DNA.
- Potrivit lui Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, costul real al panourilor publicitare folosite de Nicușor Dan în această campanie este mult mai ridicat decât cel pe care acesta l-a declarat.
„Am văzut în ultimele săptămâni un Primar General care se încurcă în minciuni legat de finanțarea campaniei de afișaj stradal. Am văzut că această campanie a început de aproape două luni de zile, însă Nicușor Dan ne spune că a finanțat toată această campanie din donații primite de la persoane fizice, simpatizanți. Astăzi, suma contorizată pe site-ul lui Nicușor Dan este de doar 120 de mii de euro, cu toate că acum două săptămâni spunea că a strâns 180 de mii de euro. Din datele obținute de noi din piața panourilor, campania de afișaj a lui Nicușor Dan depășește cu siguranță suma de 500 de mii de euro”, a subliniat Mihai Enache.