Aproape 500 de șoferi au depus cereri de angajare la Societatea de Transport București, încă din timpul grevei care a blocat Capitala. Candidații sunt șoferi de TIR sau de la furme de curierat, iar unii au revenit din străinătate, a scris Vitalie Cojocari pe pagina sa de pe Facebook.
„Ieri (n.r. – miercuri, 26 ianuarie) am stat doar o jumătate de oră în fața Societății Transport București. Am fost curios să văd dacă vin șoferi să se angajeze în transportul în comun de suprafață din capitală.
Nu era coadă, dar la fiecare 5 minute tot intra câte un doritor. Aproape 500 de persoane și-au depus cererile până ieri.
Erau șoferi de TIR, șoferi de la firme de curierat. Am vorbit chiar și cu un român șofer pe autobuz în Marea Britanie reîntors în România.
Acești oameni se bat pentru un loc de muncă la STB. Unii spun ca au așteptat acest anunt ani buni. Un șofer cu vreo 15 ani de experiență spunea că de vreo 3 ani așteaptă să se angajeze în Societate.
De ce vor să se angajeze unii români șoferi la STB?
Cei cu care am discutat vin pentru stabilitate, dar mai ales pentru salariu. Cred că vor primi în jur de 5 mii de lei.
Apropo de românul care a lucrat în Marea Britanie 7 ani șofer de autobuz. Vrea să se angajeze la STB pentru că ”este un servici stabil”. În UK avea un salariu de 4 mii de lire, dar spune că tot mai convenabil este salariul de 5 mii de lei în București, că ar avea cheltuieli mai mici în România. În plus, este acasă, s-a săturat să muncească în străinătate, chiar dacă venise și soția sa cu el acolo.
Cam acestea sunt argumentele doritorilor.
Doar că au de așteptat. Nu se știe dacă vor reuși. Comisia care face cercetarea disciplinară a șoferilor implicați în protest nu a propus deocamdata concedierea vreunui angajat STB.
Am cerut și niște informații despre structura de personal a STB.
STB are în total peste 10 mii de angajați.
Peste 3.000 sunt șoferi de autobuze
1.000 – vatmani
500 – șoferi de troleibuze.
Sunt vreo 3 mii de casieri, controlori, agenți de securitate.
Ar mai fi peste 1000 de angajați în birouri.
În depouri și la Uzina de Reparații mai sunt angajați peste 1.300 de mecanici”, arată jurnalistul Vitalie Cojocari, într-o postare pe Facebook.