Avertismentul ANPC: Începe perioada reducerilor de iarnă, atenție la prețuri

Luna ianuarie aduce perioada reducerilor de iarnă în magazine iar cumpărătorii sunt sfătuiți să fie foarte atenți la prețurile articolelor și la reducerile false. Directorul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a declarat pentru Agerpres, că recomandă oamenilor să fie atenți la prețuri în special în perioada reducerilor de iarnă și să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri în privinţa campaniilor publicitare.

Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei (‘soldare/soldări/solduri’, ‘lichidare’, ‘promoţii’), însoţită de data de debut şi de durata acesteia”, afirmă Paul Anghel.

Clienții trebuie să știe care este valabilitatea unei oferte

Comisarul ANPC precizează că, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul ‘3 la preţ de 2’, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional”, a declarat directorul general al ANPC.

Nereguli în magazine în perioada reducerilor

De-a lungul timpului, în urma acțiunilor de control, comisarii ANPC au constatat o serie de abateri în special în această perioadă a anului, precum: prezentarea într-o formă ambiguă a promoţiilor, respectiv existau afişe cu „reduceri de la 29,99”, ceea ce inducea consumatorul în eroare, acesta putând înţelege că procentul de reducere se aplică de la baza de 29,99; erau afişe cu „reduceri până la 50%”, dar la data şi ora controlului în unitate nu exista niciun articol cu reducere de 50%; erau afişate reduceri promoţionale fără a fi specificate produsele care beneficiau de aceste reduceri, în condiţiile în care nu toate produsele din magazin se vindeau cu preţ redus.

Alte exemple de abateri prezentate de Paul Anghel vizează zona de încălţăminte, unde bulina roşie cu care erau semnalizate produsele ca fiind cu preţ redus menţiona reducere de până la 30% şi de până la 50%, dar în realitate aceste reduceri s-a constatat a fi de până la 29,17%, respectiv 49,06%.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati