Barometrul Food 2022: Până la final de lună, 81% dintre angajați folosesc toate tichetele de masă

Inflaţia a avut un impact major asupra deciziei de cumpărare a angajaţilor din România dar şi asupra calităţii alegerilor alimentare, existând o creştere a interesului pentru o dietă sănătoasă, arată un studiu realizat de o companie care furnizează vouchere şi carduri.

Cele mai mari creșteri de prețuri au fost resimțite la alimente și la energie, pentru 86%, respectiv 84% dintre angajații respondenți.

Până la final de lună, 81% dintre angajați folosesc toate tichetele de masă

Întrebați cum gestionează suma lunară acordată sub formă de tichete de masă, 81% au declarat că folosesc toată suma înainte de finalul lunii și doar 7% spun că suma acordată sub formă de tichete de masă le este suficientă pe întreaga perioadă a unei luni.

Potrivit Barometru FOOD, 9 din 10 angajati români folosesc tichetele de masă pentru prânz, fie că aleg să cumpere alimente pentru a-și pregăti ei masa, cumpără de la restaurant sau comandă online, valoarea actuală a tichetelor de masă fiind mai eficient utilizată în acest mod.

Peste 80% dintre angajații români se așteaptă ca restaurantele să își dezvolte oferta de mâncare

Pentru 20% dintre angajați principalul beneficiu al tichetelor de masă este faptul că reprezintă o soluție practică pentru un prânz, servit în oraș sau acasă, prin care își pot asigura o masă completă și mai echilibrată.

În ceea ce privește obiceiul de a comanda mâncare online, peste 80% dintre angajații români se așteaptă ca restaurantele să își dezvolte oferta de mâncare la pachet și de livrare.

„Perioada pe care o traversăm continuă să fie dificilă din punct de vedere socio-economic, iar efectele se resimt prin creșterile de cost repetate. Impactul este cel mai vizibil în coșul de cumpărături. Rezultatele Barometru FOOD confirmă faptul că beneficiul nr. 1 în preferințele angajaților – cardul de masă este un instrument care îi ajută pe aceştia să își mențină puterea de cumpărare, mai mult decât oricând. Totodată, raportul indică și o preocupare în creștere, în rândul salariaţilor, pentru adoptarea unui stil de viață sănătos și orientarea către o dietă echilibrată. Această preocupare se reflectă și la nivelul restaurantelor, în modul în care operatorii își adaptează lanțul de aprovizionare, sistemul de organizare și oferta”, a declarat Ana Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România. 

Barometrul Food 2022: Interes în creştere al angajaţilor români pentru o dietă sănătoasă

Se observă o creștere a interesului angajaților români pentru o dietă echilibrată:

  • 71% dintre ei spun că au devenit mai conștienți de alegerile alimentare, dar și de necesitatea de a avea o dietă sănătoasă.

În România se poate observa, mai ales în orașele mari și la grupurile de adulți tineri, o tendință crescândă de a consuma alimente pregătite în afara casei, direct în restaurant sau comandate. Această tendință se suprapune cu preocuparea oamenilor pentru a se alimenta mai sănătos, mai echilibrat și, dacă e posibil, mai sustenabil. În acest cadru, INSP consideră inițiativa FOOD ca fiind una pozitivă și sperăm că ea va favoriza alegerile sănătoase în rândul celor care hotărăsc să își utilizeze tichetele de masă în restaurant”, a declarat Corina Zugravu, medic primar la Institutul Național de Sănătate Publică.

În acest context, 68% dintre angajații români se așteaptă ca și restaurantele să vină cu oferte mai sănătoase, care includ: produse proaspete (78%), indicarea clară a valorilor nutriționale (28%), meniuri care conțin mai multe salate (25%). Și risipa alimentară este un subiect de interes pentru tot mai mulți angajați: 7 din 10 angajați declară că sunt preocupați de risipa alimentară și de necesitatea protejării mediului și, totodată, că sunt interesați să știe ce restaurante acționează împotriva risipei alimentare.

Barometru FOOD este un sondaj anual, realizat în cadrul proiectului FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), cel mai mare program european de educație alimentară care promovează obiceiurile alimentare sănătoase. În România, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 2,436 de angajați și 60 proprietari de restaurante, în decursul lunii septembrie 2022.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati