Benzile pentru autobuz, folosite abuziv de alți șoferi. Doar 800 de amenzi date în 2024

Benzile speciale pentru autobuz, care ar trebui să fluidizeze traficul, sunt în realitate scurtătura perfectă pentru șoferii grăbiți. În București, sunt folosite abuziv zilnic, de zeci de soferi. În viitor, practica ar putea deveni legala pentru motociclete și scutere. Un proiect de lege depus în Parlament arată că dacă cei care ciruclă pe două roţi ar folosi doar aceste benzi, traficul ar fi mai sigur si mai puţin aglomerat.

În București sunt doar 24 de kilometri de benzi dedicate transportului public. Foarte puțin, ţinand cont de mărimea oraşului. Plus că, regulile nu sunt respectate: benzile sunt ocupate mai mereu de soferi care scurtează drumul.

„E foarte aglomerat în Bucureştiul ăsta şi aşa obişnuim noi să conducem. Doamnă nu ştiu dar e mai bine să faceţi aşa pentru că fitraţi traficul”, spune un şofer. 

Anul trecut, aproape 800 de șoferi au fost amendați pentru că au circulat ilegal pe banda de autobuz. In lipsa controalelor constante, practica a devenit aproape normalitate. Nici măcar amenzile care trec de 600 de lei nu-i mai sperie pe soferii grăbiţi.

„Este vorba de cultură şi educaţie. Ei motivează că se grăbesc. Benzile de bus sunt clar înfiinţate pentru un transport rapid, civilizat, corect, al cetăţenilor care folosesc transportul în comun. Politiştii din strada clar nu îşi fac datoria. Dacă ar interveni şi ar sancţiona, probabil că acest fenomen ar fi diminuat”, a declarat Aurel Moraru, specialist auto. 

Legea este, însă, clară: benzile speciale sunt doar pentru autobuze, troleibuze și taxiuri. Nici măcar masinile de ridesharing nu pot intra pe aceste coridoare. În curand însă, pe aceste benzi ar putea apărea, legal, si alte vehicule: motocicletele și scuterele.

„În mod direct îi ajută pe motociclişti şi scuteristi sa mearga nu neaparat mai repede, dar sa meargă mai sigur”, a declarat Răzvan Pavel, inițiator proiect.

Proiectul de lege prevede și legalizarea circulației printre benzi — o manevră des întâlnita azi în trafic, dar care este insa interzisă și sancționată cu amenzi ce pot ajunge la 1.200 de lei.

Printre propuneri se numara și amenajarea unor zone speciale de așteptare pentru motocicliști în fața intersectiilor cu semafor, pentru ca aceștia să poată pleca în siguranță înaintea celorlalte vehicule.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati