Mare atenție la capcanele de Black Friday 2021. Dacă vreți să profitaţi din plin de oferte şi să faceţi cumpărături avantajoase, e bine să ştiţi de ce anume trebuie să vă feriți.
Cele mai frecvente sunt scăderile fictive de preţuri sau produse comandate care nu mai ajung.
De Black Friday comercianții se întrec în reduceri care mai de care mai impresionante.
De multe ori, adevărul este altul. Multe firme măresc substanţial preţul înainte de Vinerea Neagră pentru a nu ieşi în pierdere, atrag atenția specialiștii, notează antena3.ro.
De asemenea, nu este recomandat să cumpărăm de pe internet produse de sănătate, medicale, ci din farmacii. Iar pachetele turistice ar trebui achiziţionate în această perioadă de la agenţiile de turism.
Să verificăm greutatea și dimensiunea produsului când cumpărâm online
„În momentul în care discutăm de plata cu cardul a unor astfel de produse ar trebui să avem un card pentru zona de online special și sa discutam cu banca pentru ca decontarea sa fie facuta la 5 zile, poate la 10 zile pentru că, daca e o problema să putem să blocam tranzacția respectivă.
Când cumpărăm online să verificăm mereu greutatea, dimensiunea produsului, să nu ne trezim că am cumpărat un palton frumos sau un birou foarte frumos și când ajunge acasa să fie pentru căsuța cu papuși”, a explicat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.
Detaliile la care trebuie să fim atenţi
Exista în continuare firme care se află în insolvenţă sau în faliment şi continuă să vânda produse online fără ca acelea să existe de fapt.
„Să facă achiziţii de la magazine de încredere, magazine care afişează informatia transparent, usor de gasit pe site, magazine cu vechime în piaţă, să verifice garantia produselor”, a precizat Mihai Pătraşcu, CEO companie de comerţ electronic.
În cazul în care am comandat un produs online şi apoi ni se spune că nu este în stoc este recomandat să apelăm 0219551, numărul unic de protectia consumatorului.
“Ar trebui să cumpărăm de pe un site din România, iar la contact să vedem denumirea firmei, identificarea din punt de vedere al fiscalizării, acel CIF – număr unic de înregistrare al companiei respective, o adresă fizica şi un nr de telefon. Putem lua numele firmei şi să intrăm pe nfinante.ro, unde gratuit putem vedea o campanie. Dacă o firmă care vinde la ofertă ochelari si are ca domeniu de activitate construcţii înseamna ca este un semn de întrebare şi ar trebui să ne punem acest semn de întrebare”, a precizat Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.