Capitala riscă să rămână fără transport public. Tăierea celor 300 de milioane de lei din bugetul STB pun în pericol continuitatea serviciului de transport, spune sindicaliştii.
Creşterea salariilor angajaţilor STB a fost suspendată, iar acest lucru i-ar putea face pe şoferii profesionişti să-şi caute de muncă în altă parte, avertizează sindicaliştii.
Vasile Petrariu, preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, spune că ei au cerut să aibă o discuţie, însă s-a refuzat acest lucru.
„Nu am primit niciun răspuns. Subfinanţarea, reducerea bugetului cu 300 de milioane de lei, va avea consecinţe nefaste şi pentru angajaţii STB şi pentru călători (…).
Primarul general a găsit de cuviinţă să repete ce s-a întâmplat la Metrorex. A atacat în instanţă două acte adiţionale care ne permiteau măriri de salarii.
Luni avem termen la Tribunalul Bucureşti, am cerut o ordonanţă prezindenţială care să blocheze acţiunea în instanţă. Sunt două posibilităţi – una legală, care ţine de sindicat, iar cea de-a doua – o decizie a angajaţilor care va fi luată peste capul nostru”, a declarat, vineri, Vasile Petrariu, preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, la Antena 3, referindu-se, probabil la o grevă.
„Domnule primar general al Capitalei, din dispoziția dumneavoastră, conducerea STB SA a atacat în instanță cele două acte adiționale la Contractul Colectiv de Muncă STB SA.
Salariații ar putea pierde circa 15% din venituri prin suspendarea celor două acte adiţionale, și a unor drepturi salariale precum plata orelor suplimentare, sporul pentru munca în zile de sărbătoare și pentru cea consecutivă.
Pierderile salariale vor genera exodul forței de muncă cu calificare specială, mai ales al conducătorilor de vehicole profesioniști, special calificați pentru a face transport public local de persoane.
Domnule primar al Municipiului Bucureşti, Nicuşor Dan, vă atrag atenţia că subfinanţarea cruntă, prin tăierea a nu mai puţin de 300 de milioane de lei din alocarea bugetară pentru transportul public local şi reducerea prestaţiei, periclitează nu doar calitatea, ci însăşi continuitatea serviciului de transport public.
Sindicatul: „Subfinanţarea cruntă, prin tăierea a 300 de milioane de lei, periclitează continuitatea serviciului de transport public”
De asemenea, sindicaliştii explică faptul că prin îngheţarea creşterii etapizate a veniturilor salariaţilor, mulţi dintre angajaţi ar putea demisiona, iar mijloacele de transport în comun ar putea rămâne fără şoferi”, se arată în scrisoarea deschisă a Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti.
Sindicaliştii avertizează că totul s-ar putea transforma într-o criză imposibilă de gestionat şi îi cer lui Nicuşor Dan să aleagă urgent calea dialogului pentru a găsi soluţii la acest probleme.