Compania Metrorex estimează pierderi de aproape 420 de milioane de lei în 2022, potrivit unui proiect de buget (BVB) care poate fi regăsit în contractul de servicii publice de transport cu metroul 2020- 2024 publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, scrie economedia.ro.
Proiectele pentru bugetele de venituri și cheltuieli ale mai multor companii din Transporturi sunt deja publicate (legea impune un termen de maximum 45 de zile de la publicarea Legii Bugetului de Stat) pentru a fi aprobate prin Hotărâre de Guvern. Pentru Metrorex, Companie care în 2021 nu a avut buget aprobat ( situație unică) Proiectul BVC prevede venituri totale de 1,5 miliarde lei și cheltuieli de 2,7 miliarde lei.
De asemenea, prin Legea Bugetului de Stat, Metrorex a primit o compensație/subvenție pentru transportul călătorilor în valoare de 818 milioane lei din care, după reținerea a 10 % rămân 736 milioane lei. Pentru 2021, proiectul de buget publicat în septembrie prevedea pierderi de 210 milioane lei.
Mai multe trenuri pe M 2 Berceni-Pipera
Contractul de servicii publice prevede un număr mai mare de kilometri în 2022 (2,4 milioane km.) față de 2020 și 2021 (2,2 milioane) pe M 2 Berceni-Pipera ceea ce înseamnă reducerea timpului de așteptare în stații. De asemenea, se estimează parcurgerea unui număr mai mare de kilometri și pe Magistrala Anghel Saligny-Preciziei.
,,Ca urmare a prelungirii stării de alertă pe teritoriul României (prin H.G. nr. 293/2021 situație care a generat scăderea numărului de călători transportați, Metrorex a luat măsura de reducere a graficelor de circulație atât în zilele lucrătoare cat și în zilele festive, pe magistralele 1, 2, 3 și 4, în perioada ianuarie – septembrie 2022.” arată Metrorex. Pentru M 5 Drumul Taberei, intervalul de succedare între stații este oricum de aprox. 6 minute, cele 13 rame noi cumpărate de la Alstom urmând să intre în exploatare progresiv, până la sfârșitul anului 2023.
12 rame noi pentru Magistrala M 6 Gara de Nord -Otopeni
A doua achiziție de material rulant va fi pentru Magistrala M 6 Gara de Nord-Otopeni. 576 de milioane de lei este suma estimată pentru 12 rame necesare liniei M 6. Perioada pentru această achiziție este 2023-2027.
Proiectul de buget pentru 2022 nu cuprinde și schema de personal și numărul de angajați noi estimați pentru sfârșitul anului, mai ales că, luna trecută Ministerul Transporturilor și Sindicatul au decis să dea ,,liber” la angajări.