Bugetul de Crăciun al românilor se duce majoritar către cadouri și mâncare

49% dintre români vor direcționa cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri, iar 30% dintre ei către alimente, arată un sondaj realizat de fintech-ul Klarna. Procente similare au fost raportate și pentru anul 2022, cu 50% pentru cadouri și 33% pentru alimente, potrivit economedia.ro.

La polul opus, studiul arată că românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale, primul domeniu fiind prioritizat de 1% dintre respondenți, iar cel din urmă de 2%.

Datele arată că 68% dintre români sunt îngrijorați de situația lor financiară în perioada sărbătorilor, iar 76% declară că o creștere generală a prețurilor pentru bunuri și servicii are un impact asupra modului în care își planifică cumpărăturile pentru sezon, astfel că își propun să își reducă cheltuielile.

Din această grupă, 62% caută produse accesibile din punct de vedere al bugetului, 59% își vor reduce cheltuielile pentru produsele neesențiale, iar 56% își vor planifica mai bine meniul sărbătorilor pentru a evita risipa alimentară. Alte măsuri pe care românii le vor lua pentru a gestiona mai bine bugetul, includ: cumpărarea unui număr mai mic de produse față de perioada anterioară (44%), achiziționarea produselor aflate la reduceri (32%), și evitarea decorațiunilor de Crăciun cu un consum ridicat de energie (31%).

Chiar și cu unele îngrijorări financiare, românii sunt încă entuziasmați: 41% dintre respondenți apreciază sezonul sărbătorilor, iar aceeași proporție de 41% iubesc Crăciunul și așteaptă cu nerăbdare această perioadă întregul an. În plus, în timpul acestui sezon, 71% dintre respondenți declară că se simt plini de bucurie. Pentru 52% dintre români, Crăciunul aduce speranță, iar 49% sunt entuziasmați de sezonul care urmează.

Informațiile au fost obținute din cercetarea de piață a Klarna, realizată în colaborare cu Nepa. În total, au participat 1.016  respondenți. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati