Lucrările propuse și necesar a fi executate sunt situate în stațiile de cale ferată Ciulnița și Fetești. Pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări corespunzătoare următoarelor specialități: – Infrastructură c.f.; – Suprastructură c.f.; – Instalații de semnalizări feroviare; – Instalații de telecomunicații; – Construcții civile (inclusiv Instalații) și Arhitectură; – Linie de contact.
Un dispozitiv de linii optim trebuie să asigure: – siguranța circulației trenurilor și cea a executării manevrelor; – rulajul cu maximum de rapiditate al materialului rulant; – capacitatea de trecere corespunzătoare a volumului fixat de transporturi. Respectarea condițiilor de mai sus depinde în special de schema stației și de echipamentul ei tehnic simultaneitatea operațiilor, reducerea staționării vagoanelor).
În plus față de acestea, stația trebuie să asigure comoditatea îmbarcării și debarcării călătorilor.
Principalele obiective preconizate, prin realizarea proiectului „Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București- Constanța”, sunt:
– Viteza maximă de circulaţie de 120 km/h pentru circulația trenurilor de marfă și, respectiv, de maxim 160 km/h pentru circulația trenurilor de călători;
– Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
– Mărirea capacității de tranzit;
– Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații (750 m), facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
– Modernizarea celor două stații c.f. Fetești și Ciulnița prin îmbunătățirea condițiilor aigurate utilizatorilor de transport feroviar;
– Repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
– Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor și ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
– Realizarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă în stații şi la peroane;
– Construirea unei pasarele pietonale în stația Ciulnița, respective unui pasaj subteran pietonal și respectiv a unei pasarele pietonale în stația Fetesti;
– Aplicarea și respectarea normelor naționale și internaționale, precum și a legislației în vigoare cu privire la construcția căilor de acces, intervenție și evacuare a persoanelor și bunurilor în caz de incendiu;
– Asigurarea posibilității de efectuare a parcursurilor pentru trenurile agabaritice (ex de tip RO-LA) la cel puțin una din liniile directe ale fiecăruia din cele două stații CF;
– Lungimea utilă a cel puțin unei linii din stație să fie de 750 m;
– Instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– Asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C);
– Modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 septembrie 2021, potrivit anunțului publicat joi în SEAP.
Lucrările vor dura doi ani de zile
Durata contractului este de 84 luni din care: 24 luni proiectare și execuție ( 3 luni proiectare, o lună verificarea documentației tehnice și 20 luni execuție lucrări) și 60 luni perioada de garanție.
Sursa de finanțare va fi asigurată de la Bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor Comunicaţiilor şi Infrastructurii, conform prevederilor bugetare anuale aprobate prin Legea bugetului de stat nr. 50/2019, Capitolul 84.01 „Transporturi” Titlul de Cheltuială 58 Proiecte cu Finanțare din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014-2020 – 58.03 Programe din Fondul de Coeziune (FC). Cod SMIS 145792.
Luna trecută, mai multe accidente feoroviare au avut loc în zona Fetești, ce au perturbat circulația trenurilor către litoral.