Campania electorală se mută în online: 1,1 milioane de lei cheltuiți pe Meta în prima săptămână

În prima săptămână de campanie electorală (5–11 aprilie), partidele și candidații independenți au investit masiv în promovarea online: 1,1 milioane de lei doar pe platformele Meta (Facebook și Instagram), potrivit unei analize realizate de Expert Forum.

  • 67% din această sumă – aproximativ 797.000 lei – a fost cheltuită de paginile candidaților Victor Ponta, Nicușor Dan și Crin Antonescu. De remarcat: Crin Antonescu a beneficiat și de reclame promovate de alte partide.

Expert Forum a analizat finanțarea campaniei electorale prin platformele social media pentru prima săptămână de campanie, 5 – 11 aprilie, în cazul serviciilor Meta fiind înregistrate cheltuieli de 1,1 milioane de lei, informează Agerpres.

Organizația a analizat cheltuielile realizate de partidele politice, persoanele afiliate acestora și candidații independenți prin serviciile Meta (Facebook, Instagram) și Google (Google, Youtube), pe baza datelor furnizate de platforma parteneră Who Targets Me.

”În cazul serviciilor Meta, au fost înregistrate cheltuieli de 1,1 milioane de lei. Prin comparație, în primele trei luni ale anului s-au cheltuit 4,6 milioane de lei.

Valoarea este comparabilă cu cea dedicată cheltuielilor realizate prin serviciile Meta la alegerile din noiembrie 2024 – o diferență importantă fiind că la aceste alegeri, cheltuielile cele mai importante sunt realizate de candidați independenți și nu numai de către partide”, se arată în analiza Expert Forum.

Cele mai multe reclame au fost plătite de pagini AUR

Paginile candidaților Victor Ponta, Nicușor Dan și Crin Antonescu au cheltuit 67% din bani – adică 797.000 de lei.

”Pe lângă această valoare, pentru Crin Antonescu se adaugă reclamele promovate de alte partide. (…) Cele mai multe reclame au fost plătite de pagini AUR sau afiliate indirect/care promovează AUR – peste 384, UDMR – 213, PNL – 106 sau PSD – 100. Situația pentru paginile oficiale ale candidaților este următoarea: Nicușor Dan a plătit 35 de reclame, Crin Antonescu – 41, iar Victor Ponta – 33”, adaugă reprezentanții Expert Forum.

Potrivit sursei citate, dinamica conturilor arată o creștere a cheltuielilor pentru conturile lui Crin Antonescu, Victor Ponta și Nicușor Dan în ultimele zile.

În prima săptămână de campanie, prin serviciile plătite oferite Google s-au cheltuit aproape 97.000 de lei. Cel mai mult au cheltuit paginile asociate cu UDMR și PSD (câte un sfert) – inclusiv Crin Antonescu -, Nicușor Dan și USR, se mai arată în analiză.

Te invităm să te alături şi canalului newsbucuresti.ro de Whatsapp, unde vei primi cele mai noi informaţii despre Bucureşti şi Ilfov!

Foto: Expert Forum

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati