Campanie împotriva promovării jocurilor de noroc de către vedete, lansată de Salvați Copiii – ‘Hai să jucăm corect! Fără vedete la jocuri de noroc’

Salvați Copiii România a lansat, joi, campania ‘Hai să jucăm corect! Fără vedete la jocuri de noroc’, un demers de conștientizare care atrage atenția asupra impactului negativ al publicității la jocuri de noroc asupra adolescenților și promovează ca exemple pozitive de perseverență, autodisciplină și echilibru tineri sportivi din liceele din România.

În timp ce figuri publice, adesea sportivi celebri, prezintă jocurile de noroc ca surse facile de câștig și influențează negativ adolescenții, campania propune un alt model de inspirație: tinerii sportivi din liceele din România, promovați ca exemple pozitive de perseverență, autodisciplină și echilibru.

Vizualurile campaniei includ elevi din nouă licee partenere, care fac performanță în sporturi precum echitație, baschet, polo, atletism, jiu jitsu, tenis de masă și volei, cu mesaje care susțin performanța autentică, nu iluzia câștigului instant.

”Suntem îngrijorați de impactul mare pe care îl are publicitatea la astfel de jocuri asupra atitudinii și comportamentelor copiilor. Din analizele pe care Salvați Copiii le-a făcut reiese că peste 14% dintre copii declară că au jucat jocuri de noroc pe bani, 40% dintre ei spun că au prieteni care joacă, unul din zece copii are un membru de familie care joacă jocuri de noroc, sunt lucruri care impactează foarte mult copiii și desigur că există și consecințe reale asupra copiiilor: dependență, abandon școlar, pierderi financiare, se dau peste cap viețile a multor familii și atunci ne-am gândit ca, în loc de marii sportivi care, din păcate, mulți dintre ei fac publicitate plătită la jocurile de noroc, să folosim tineri liceeni care fac performanțe în diferite sporturi și care să promoveze valori reale”, a declarat Gabriela Alexandrescu, președinte executiv al Salvați Copiii România, joi, cu prilejul lansării campaniei.

Pentru o protecție reală a adolescenților, Salvați Copiii solicită adoptarea urgentă a următoarelor măsuri legislative:

• Art. 29 din Legea nr. 504/2002: interzicerea promovării jocurilor de noroc prin intermediul vedetelor;
• Art. 29 din Legea 504/2002: schimbarea programului pentru comunicările comerciale (06:00 – 00:00) și eliminarea graduală a acestora;
• Art. 13 din Legea 148/2000: interzicerea promovării jocurilor de noroc în incinta bazelor sportive, în cadrul competițiilor pentru minori și tineri de până în 21 de ani;
• Art. 7 din OUG 77/2009: modificarea limitei legale de vârstă pentru participarea la jocuri de noroc de la 18 la 21 de ani;

În contextul actual, în care influencerii și sportivii devin agenți publicitari ai unei industrii cu potențial ridicat de dependență, este esențial ca reglementările legislative să reflecte riscurile reale la care sunt expuși copiii.

Până în prezent, în campanie s-au alăturat 9 licee din București: Colegiul Național Gheorghe Lazăr, Liceul Teoretic Jean Monnet, Colegiul Național Mihai Viteazul, Colegiul German Goethe, Colegiul Național Grigore Moisil, Colegiul Național Iulia Hașdeu, Liceul Teoretic Alexandru Ioan Cuza, Colegiul Național Spiru Haret și Colegiul Național Sf. Sava.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati