Aerul poluat din Bucureşti se simte cel mai bine, culmea, în subteran, la metrou. Fluxul de călători este atât de mare la orele de vârf, încât sistemele de ventilaţie nu fac faţă. În plus, aparatele sunt foarte vechi.
Doar şase au fost schimbate în ultimii 40 de ani din întreaga reţea. Ce substanţe inhalează zilnic sute de mii de oameni care circulă cu metroul au aflat printr-un experiment jurnaliștii de la Observator.
Urmează o călătorie sufocantă pe una dintre cele mai aglomerate magistrale ale metroului: Berceni-Pipera. Înghesuiţi, oamenii profită de fiecare gură de aer care vine de la geamurile deschise în permanenţă.
Pe lângă aerul sufocant şi mirosul permanent de mucegai, iată cu ce se mai confruntă zecile de mii de călători care tranzitează zilnic Capitala cu metroul! Soluţii nu există, explică reprezentanţii Metrorex.
Doar şase sisteme de ventilaţie au fost schimbate în 40 de ani de funcţionare din toată reţeaua de 53 de staţii a metroului.
Noxe degajate de zeci de mii de autoturisme, praf, dar şi alte impurităţi- toate ajung în aceste guri de ventilaţie şi ulterior în subteran, unde sunt inhalate de călătorii de la metrou.
Duşmanul cel mai mare este însă ce nu vedem: aceste particule de materie, pentru că aceste particule sunt atât de mici, încât pot fi detectate numai cu ajutorul unui microscop electronic.
Agenţia de Cercetare pentru cancer a Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii a declarat aceste particule ca fiind cancinogene pentru oameni, deci ca determinând riscul apariţiei cancerului.
Staţia Aurel Vlaicu a înregistrat cele mai multe validări anul acesta, peste cinci milioane, urmată de Piaţa Sudului şi Pipera.