Tinerii din GenZ au o influență decisivă asupra consumului de aplicații: cunoscuți drept „generația mobile-first”, aceștia reprezintă aproximativ 40% din totalul utilizatorilor de dispozitive mobile din întreaga lume, relatează Techcrunch. Publicația prezintă o perspectivă asupra celor mai populare 50 de aplicații descărcate de tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani din Statele Unite, citând date obținute de la Appfigures, companie care se ocupă cu analiza aplicațiilor mobile, potrivit economedia.ro.
Din cauza normelor de confidențialitate, nu au putu fi obținute date pentru utilizatorii cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani
În anul 2024, această categorie demografică a rezonat atât cu platforme populare de comerț electronic și social media, cât și cu instrumente de editare foto.
Pe baza datelor obținute de la utilizatorii iOS și Android din SUA, cea mai descărcată aplicație din ianuarie până în octombrie a fost Temu, populara piață online care oferă aproape orice tip de produs la care vă puteți gândi la prețuri foarte reduse.
Temu vs Shein
Tinerii adulți din Generația Z au descărcat aplicația de 41,98 milioane de ori, ceea ce indică faptul că vasta selecție de articole la prețuri accesibile este foarte atrăgătoare pentru acest grup special, în ciuda preocupărilor lor pentru sustenabilitate și a dezbaterilor în curs de desfășurare privind moda rapidă. Temu mizează, de asemenea, pe strategii de gamificare pentru a motiva cumpărătorii, cum ar fi cupoanele, recompensele și cadourile gratuite.
În contrast cu Temu, concurența, Shein, a reușit să obțină doar 14,68 milioane de descărcări noi. Cifra nu reflectă neapărat o scădere a interesului pentru aplicație. În schimb, sugerează că această categorie demografică specifică de tineri adulți ar putea să o fi avut deja instalată pe dispozitivele lor.
TikTok se află pe locul al doilea, alături de Temu, cu 33,23 milioane de descărcări. Aplicația este populară în rândul utilizatorilor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani din mai multe motive, cel mai evident fiind acela că servește drept sursă de conținut rapid și ușor de digerat. În mod interesant, aplicația dominată de generația Z este, de asemenea, preferată ca motor de căutare în detrimentul Google.
YouTube rămâne încă o aplicație îndrgăgită de GenZ
Platforma YouTube rămâne populară în rândul tinerilor adulți din Generația Z. Într-o perioadă de aproximativ 10 luni, aplicația mobilă a acumulat 14,03 milioane de instalări noi, a observat Appfigures. Deși acest număr nu este la fel de mare ca cel al TikTok, el indică totuși un angajament semnificativ în rândul acestui grup. Una dintre cele mai recente aplicații care câștigă atenție este ShortMax, care prezintă aproximativ 1 000 de filme scurte din diferite genuri, inclusiv dramă, romantism și mistere. Datele arată că tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani au instalat aplicația de peste 10 milioane de ori până în 2024. În plus față de obiceiurile lor în materie de cheltuieli și streaming, tinerii adulți din Generația Z au descărcat și familia de aplicații Meta. Threads se află în fruntea listei cu 32,32 milioane de instalări, urmată de WhatsApp cu 28,42 milioane, Instagram cu 26,29 milioane, Facebook cu 20,58 milioane și Messenger cu 17,63 milioane.
Aplicațiile Meta din nou luate în vizor?
Deoarece Threads a fost cel mai recent lansat, este logic să aibă mai multe descărcări noi, notează TechCrunch. În plus, se pare că există un interes reînnoit pentru Facebook în urma reproiectării menite să atragă această generație avizată de social media. (Deși nu putem stabili cu certitudine dacă actualizarea a influențat în mod direct creșterea numărului de descărcări, merită remarcată corelația potențială).
Google, un alt gigant tehnologic, a acumulat, de asemenea, o cantitate decentă de descărcări până acum în acest an. Aplicația motorului de căutare a înregistrat 17,65 milioane de instalări, în timp ce alte produse deținute de Google, Chrome și Meet, au înregistrat 10,19 milioane de instalări și, respectiv, 9,63 milioane. Între timp, Google Drive a adunat 7,22 milioane de descărcări, iar Google Photos a avut 6,79 milioane.
Aplicațiile cu inteligență artificială
O altă descoperire nu atât de șocantă a fost că aplicația ChatGPT de la OpenAI continuă să fie preferată de tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, cu 24,63 milioane de instalări ale aplicației. Având în vedere că mulți tineri adulți din Generația Z fie încep facultatea, fie intră în primele etape ale carierei, ChatGPT a apărut ca o resursă preferată în scopuri educaționale și de orientare în carieră. Un sondaj realizat de Best Colleges a arătat că 43% dintre studenți au recunoscut că folosesc ChatGPT sau instrumente AI similare.
O altă aplicație bazată pe inteligență artificială care a câștigat teren a fost Gauth, un companion de studiu bazat pe inteligență artificială. Aplicația, dezvoltată de compania mamă a TikTok, ByteDance, a obținut 8,37 milioane de instalări noi. Deși există din 2021, Gauth a înregistrat o creștere a descărcărilor la începutul acestui an, devenind a doua cea mai descărcată aplicație educațională pentru dispozitive iOS din SUA în aprilie.
Pentru Generația Z, partajarea fotografiilor și aplicațiile de social media fac parte integrantă din viața lor de zi cu zi. Prin urmare, se poate spune cu siguranță că multe dintre aceste tipuri de platforme ar ajunge pe listă.
Aplicațiile de streaming și editare
În plus față de Threads și Instagram, CapCut de la ByteDance este o altă platformă preferată de tinerii adulți din Generația Z. Aplicația de editare video este cunoscută pentru gama sa de efecte și filtre, facilitând încărcarea conținutului editat pe TikTok și alte platforme compatibile. Datele indică faptul că aplicația a înregistrat 21,72 milioane de descărcări noi.
Social Media
O altă aplicație de la ByteDance, Lemon8, a câștigat, de asemenea, ceva tracțiune în rândul acestui grup de vârstă, cu 7,7 milioane de descărcări. Lemon8 este foarte asemănător cu Instagram și a avut o creștere lentă în SUA. Pare că acesta face progrese.
Pe listă se mai află Snapchat cu 19,16 milioane de instalări, urmat de Telegram cu 13,12 milioane, Pinterest cu 8,23 milioane, Reddit cu 8,06 milioane și X cu 7,58 milioane.
Până acum în acest an, Netflix a fost principalul serviciu de streaming care a atras cei mai mulți tineri între 18 și 24 de ani, cu 15,67 milioane de instalări. Prime Video și Disney+ nu sunt la mare distanță, cu 12,86 milioane și, respectiv, 11,68 milioane de descărcări. Max, Peacock și Tubi au fiecare aproximativ 7 milioane de descărcări sau mai mult. Și se pare că aplicația de streaming muzical care captează mult interes în rândul tinerilor adulți din Generația Z nu este alta decât principala platformă, Spotify. Această aplicație a atras 10,45 milioane de descărcări, subliniind atracția sa semnificativă pentru acest grup de vârstă.
Aplicații de plată
În rândul aplicațiilor de plată, platformele cele mai populare în rândul tinerilor adulți pentru efectuarea de achiziții, împărțirea facturilor și trimiterea de bacșișuri sunt: PayPal, un jucător consacrat pe piață, a înregistrat o creștere a numărului de descărcări noi, totalizând 13,92 milioane, Venmo ce a urmat cu 7,8 milioane de descărcări și Cash App ce a înregistrat un număr mai mic de descărcări respectiv 6,9 milioane de descărcări.