Ce aplicaţii cosumă cel mai mult trafic din internetul mobil

Streamingul video, navigarea pe internet și socializarea sunt cele trei categorii principale pentru care este folosit internetul mobil, arată datele pentru primul semestru din acest an ale companiei Sandvine.

Tot ceea ce este conectat la internet necesită lățime de bandă pentru a fi vizualizat. Atunci când vă uitați la ceva pe telefonul – fie că este vorba de un mesaj nou pe Instagram sau de câteva secunde dintr-un videoclip de pe YouTube – dispozitivul dumneavoastră descarcă datele în fundal.

Și cu cât fișierele sunt mai mari, cu atât mai multă lățime de bandă este utilizată, notează economica.net.

Streamingul video conduce traficul global de internet mobil

Cele mai mari fișiere utilizează cele mai multe date, iar fișierele video sunt cele mai importante. Potrivit Android Central, streamingul video variază de la aproximativ 0,7 GB pe oră de date pentru un videoclip de 480p la 1,5 GB pe oră pentru o rezoluţie de 1080. Un streaming 4K, cea mai mare rezoluție oferită în prezent de majoritatea furnizorilor, utilizează aproximativ 7,2GB pe oră.

Acest lucru este cu mult mai mare decât fișierele audio, unde fluxurile de muzică de înaltă calitate de 320kbps utilizează în medie doar 0,12GB pe oră. Mesajele de pe rețelele de socializare au, de obicei, doar câțiva KB, în timp ce imaginile găsite pe acestea pot varia de la câteva sute de KB pentru o imagine de rezoluție scăzută la sute de MB pentru cele de înaltă rezoluție.

Este de la sine înțeles că traficul pe internetul mobil în funcție de categoria de aplicații este consumat de mulţi ani de streamingul video-ul.

Streamingul video reprezintă aproape jumătate din traficul mobil la nivel mondial, respectiv 48,9%. Streamingul audio, inclusiv muzica și podcasturile, reprezintă doar 0,2%.

Comparativ, rețelele de socializare și navigarea pe internet reprezintă împreună o treime din traficul de internet în downstream.

Jocurile, aplicațiile de pe piață și partajarea de fișiere, în pofida dimensiunilor mari ale acestora, necesită doar descărcări unice, care nu exercită o presiune atât de mare asupra traficului cum se întâmplă la videoclipuri, astfel că această categorie consumă doar 4,3%.

Marketplace-urile „mănâncă” 4,1% din trafic, în timp ce schimbul de fişiere ia 1,3% din trafic.

Doar câteva companii dețin cele mai utilizate aplicații

Deși datele privind traficul de internet sunt defalcate pe categorii, merită remarcat faptul că multe aplicații consumă mai multe tipuri de lățime de bandă.

De exemplu, aplicațiile de mesagerie și de rețele sociale, precum WhatsApp, Instagram și Snapchat, permit consumatorilor să transmită streaming video, rețele sociale și mesaje.

Chiar și aplicațiile de piață, cum ar fi iTunes și Google Play, consumă lățime de bandă pentru streaming video și audio și, împreună, reprezintă 6,3% din totalul traficului downstream mobil.

Însă nicio aplicație nu a avut o amprentă mai mare decât YouTube, care reprezintă 20,4% din totalul lățimii de bandă downstream la nivel global. YouTube și TikTok domină acestă categorie, cu o creștere extraordinară în ultimul an.

Giganții tehnologici ai lumii au avut aplicația lider în cele mai mari patru categorii de streaming de date. YouTube și Google ale companiei Alphabet au reprezentat aproape jumătate din traficul de streaming video și de navigare pe internet, în timp ce aplicația proprie a Facebook, împreună cu Instagram și WhatsApp, a reprezentat 93% din traficul global al rețelelor sociale și 45% din traficul de mesagerie.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati