Poliţia Română s-a alăturat, împreună cu agenţiile de aplicare a legii din alte 15 ţări, Centrului European de Criminalitate Cibernetică (EC3) al Europol şi Merchant Risk Council, în campania internaţională ‘Vinde în siguranţă’ dedicată comercianţilor online.
„Campania se desfăşoară sub egida eComm2020 şi vizează, în mod special, comercianţii online, ajutându-i să identifice mai bine fraudele pe platformele lor şi să ia măsuri pentru a-şi proteja afacerea şi clienţii împotriva acestor atacuri”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR).
Black Friday sau Cyber Monday se apropie, iar realizarea cumpărăturilor online a devenit din ce în ce mai ușoară, însă trebuie avută în vedere siguranța acestor achiziții.
Comercianţii sunt sfătuiţi să îşi stabilească un mijloc de plată sigur şi să utilizeze un serviciu de livrare de încredere.
„Unele produse sunt mai riscante la vânzare ca altele. De exemplu, vânzarea articolelor mici, uşor de revândut, care au deja cerere mare, este mai riscantă decât vânzarea articolelor concepute personal. Dacă acceptaţi plăţi cu cardul şi expediaţi bunuri valoroase către clienţii dumneavoastră, este bine să ştiţi către cine trimiteţi articolele. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă”, explică IGPR.
Cum să vă protejați afacerea în mediul on-line
• Cunoașteți-vă produsul: unele produse sunt mai riscante la vânzare ca altele. De exemplu, vânzarea articolelor mici, ușor de revândut, care au deja cerere mare, este mai riscantă decât vânzarea articolelor concepute personal.
• Cunoașteți-vă clientul: dacă acceptați plăți cu cardul și expediați bunuri valoroase către clienții dumneavoastră, este bine să știți către cine trimiteți articolele.
• Stabiliți un mijloc de plată sigur: procesatorul dumneavoastră de carduri vă poate sfătui. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă.
• Utilizați un serviciu de livrare de încredere: alegeți o metodă de livrare unde puteți fi siguri de manevrarea profesionistă a mărfurilor dumneavoastră și gestionarea corectă a disputelor privind livrarea.
eComm2020 este o operaţiune creată în cadrul ciclului de politici EMPACT – Obiectivul Fraude cu Carduri de Plată. Această operaţiune este o continuare a activităţii Grupului de Lucru pentru Comerţul Electronic, un parteneriat public-privat care a luat naştere în 2014, cu membri relevanţi în domeniu, inclusiv Merchant Risk Council – o reţea de 535 de comercianţi online din întreaga lume.
La campania eComm2020 pentru cumpărături online mai sigure, din acest an, participă Austria, Columbia, Croaţia, Cehia, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Malta, Macedonia de Nord, Polonia, Portugalia, România, Spania şi Statele Unite ale Americii.