Cea de-a cincea ediţie a Bucharest International Dance Film Festival şi-a desemnat câştigătorii

Bucharest International Dance Film Festival 2019 şi-a desemnat câştigătorii duminică seară, 8 septembrie, la finalul a cinci zile de competiţie, proiecţii speciale şi masterclass-uri cu invitaţi de renume din industria cinematografică.

Juriul ediţiei de anul acesta a fost format din Peter Schneider (SUA), producător de teatru şi film american, primul preşedinte al Studiourilor Walt Disney; Andy Wood (UK), renumit creator de film de dans, profesor şi selecţioner al Leeds International Film Festival, alături de Ada Solomon (RO), unul dintre cei mai importanţi producători de film din România, Gulin Ustun (TR), directorul Meetings on The Bridge, platforma de co-producţii din cadrul Istanbul Film Festival, şi Martine Dekker (NL), directorul festivalului Cinedans din Amsterdam.

În competiţia internaţională, Premiul pentru Cel mai bun film, oferit de Conceptual Lab by Theo Nissim, în valoare de 1.000 de euro, a fost acordat ex-aequo filmelor Danse, Poussin (R: Clemence Dirmeikis; C: Lucie Germon, 2016, FR) şi Otherland (R: Jan Pieter Tuinstra; C: Keren Levi, 2018, NL).

Motivaţia juriului: „Două filme premiate ex-aequo pentru modul diferit de abordare: unul a impresionat prin sensibilitate, celălalt prin forţă. Două filme care vorbesc despre comunităţi – unul ficţiune, unul documentar, amândouă folosind metode distincte de a trezi empatia spectatorului”.

O menţiune specială pentru un film din competiţia internaţională a fost acordată scurtmetrajului Saili – The Light (R: Haansol Rim, C: Danielle Derisse, 2018, USA) „datorită folosirii interesante a tehnologiei glitch şi pentru că priveşte problematica identităţii dintr-un alt punct de vedere.”.

Titlul de Cel mai bun film românesc şi un premiu în valoare de 500 euro au fost acordate peliculei Boot Camp (R&C: Camelia Neagoe, 2019, RO). Potrivit juriului, filmul a fost premiat pentru „modul inedit de a folosi simboluri şi sunetul diegetic. Scurtul de dans are la bază o poveste imersivă, în care dansul creionează o călătorie senzorială a unui copil care se maturizează”.

În cadrul noii competiţii dedicate musicalurilor, pelicula ZOMBIES (R: BALOJI, 2018, BE / CG) a câştigat Premiul Cel mai bun musical în valoare de 500 de euro: „Filmul împinge barierele genurilor de film de dans şi musical, prin aducerea împreună a dansului şi designului. Prin muzică şi mişcare hibridă, Zombies încorporează un concept puternic, folosind imagini impresionante”.

O menţiune specială pentru Cel mai bun musical a fost acordată şi producţiei româneşti Do you think it’s serious? (R: Maria Drăgoi, 2019, RO).

Motivaţia juriului: „Cei cinci membri ai juriului au simţit că trebuie să încurajeze regizoarea filmului să creeze noi musicaluri. Scurtmetrajul realizat ca un examen de an la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică are cântece cu versuri de un umor inteligent”.

Proiectul Happinex, prezentat de Cristian Fierbinţeanu, a câştigat Premiul Cel mai bun proiect din cadrul laboratorului de dezvoltare E X P A N D, alături de 1.000 de euro, oferiţi de Asociaţia de Dezvoltare a Filmului Românesc.

Motivaţia juriului: „Cel mai bun proiect din cadrul E X P A N D a impresionat juriul printr-un mod coerent, inteligent şi curajos de exprimare. Implicând dimensiunea politică a unei teme universale într-o manieră ambiţioasă şi ironică, această propunere de film explorează straturile profunde ale societăţii cu un comentariu acid despre umanitate”.

Ceremonia de decernare a premiilor BIDFF 2019, găzduită de Cinema Elvire Popesco, a fost urmată de proiecţia filmului documentar Maguy Marin: L’urgence d’Agir, în regia lui David Mambouch, prezentat în premieră în România.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati