Toată Centura Bucureștiului va fi modernizată la 4 benzi, a anunțat marți secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu, cu ocazia semnării unui nou contract pentru studii de fezabilitate, potrivit Economica.net.
A fost semnat contractul cu asocirea Grafic Tends – SVL Proec pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru ”, a transmis secretarul de stat pe Facebook.
Pentru modernizarea sectorului sudic între A2 și A1 se are în vedere lărgirea centurii la 4 benzi, realizarea de drumuri colectoare, pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcări, stații autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de Sud al Centurii Bucureștiului, panouri fonoabsorbante și alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale.
Vor fi pasaje denivelate la intersecțiile: Ieșirea din Popești Leordeni (pe șoseaua Leordeni) la intersecția cu Centura Bucureștiului, între DJ301 A (Glina) și Centura Bucureștiului și intersecția dintre Splaiul Independenței și Centura Bucureștiului
Pentru modernizarea sectorului nordic, între A1 – DN1 – A2, se are în vedere fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București.
„Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7”, a menționat Scrioșteanu.