- Totodată, vor fi dați în trafic și 3,6 kilometri din șoseaua ocolitoare, unde au fost lucrări de lărgire la patru benzi.
„Odată cu darea în trafic a pasajului Olteniței – Popești-Leordeni, care va avea loc maximum între 25 – 28 mai, se vor da în trafic și 3,6 km din Centura București lărgită la 4 benzi + 1,6 km modernizați din DN4, pentru care, după așternerea ultimului strat de asfalt, se efectuează testul SRT (Skid Resistance Test) care măsoară rugozitatea drumului pentru verificarea aderenței la frânare, precum și testul cu pata de nisip pentru verificarea adâncimii medie a macrotexturii”, a mai spus oficialul din Transporturi.
– se pregătește proiectul pentru testarea dinamică și statică a pasajului;
– se așterne ultimul strat de asfalt pe Centura București pe partea dreaptă, sensul de mers Popești-Leordeni către Berceni şi se va continua cu așternerea şi pe partea stângă pe timpul nopții;
– se așterne asfalt de tip BA8 pe trotuare pe partea stângă a Centurii București;
– se așterne primul strat de asfalt pe girația dinspre Popești-Leordeni;
– se lucrează la montarea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatație pe rampele de acces şi inelul central;
– se aplică protecția anticorozivă pe pasaj, până în prezent fiind vopsit 30%;
– se află în curs de finalizare montarea stâlpilor de iluminat și a lămpilor (98%);
– se montează parapetul direcțional de tip H4b pe toate rampele de acces și pe sensul giratoriu suspendat şi parapetul pietonal aferent trotuarului;
– se execută lucrări de betonare a fundațiilor scărilor de acces pe trotuarul pasajului;
– se realizează conexiunea gurilor de scurgere de la marginea părții carosabile la conductele de colectare a apelor pluviale de suprafață;
– continuă lucrările necesare acceselor la proprietăți, cele de pe Centura București (partea stângă) executându-se atât pe timpul zilei, cât și pe timpul nopții, acolo unde nu se poate asigura circulație alternativă, pentru a reduce la minim perturbarea activității societăților comerciale existente;
– se realizează fundația de balast pe sectorul cuprins între km 0+000 și km 0+500 al DN4 (zona mediană);
– se află în curs de finalizare realizarea stratului de beton al trotuarului aferent Centurii București (partea stângă);
– s-a finalizat montarea parapetului direcțional și a elementelor reflectorizante pe toată lungimea Centurii București (partea dreaptă);
– s-a finalizat montarea celor 3 separatoare de hidrocarburi și s-au montat cele 6 pompe cu care este echipat bazinul de retenție;
– s-a finalizat execuția fundațiilor consolelor pentru susținerea panourilor de orientare și reglementare, care vor fi montate pe acestea;
– a început realizarea marcajelor rutiere permanente.
Pasajul Olteniței (Popești Leordeni) este cel mai mare de pe Centura Capitalei și este construit de o firmă din Italia, notează economica.net.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat în iunie 2019 contractul de Proiectare și execuție „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot 1 – Amenajare nod rutier Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190 „.
Oferta desemnată câştigătoare a fost cea depusa de ITINERA SPA. Valoarea de semnare a contractului este de 169,5 milioane de lei fără TVA.