Compania CFR Călători cuplează de câteva zile câte două automotoare Săgeata Albastră pentru a face față cererii de transport pe linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni, a anunțat luni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, scrie economedia.ro.
Practic, se operează cu capacitate de transport dublă dimineața de la 05.30 la 10.00 și după amiaza, de la 14.30 la 18.30, nu doar pentru a prelua pasagerii spre și dinspre Aeroport, cât și angajații care lucrează pe platforma aeroportului. Sunt peste 10.000 de salariați, iar serviciul feroviar pune la dispoziție abonamente, mai nou, bilet integrat cu STB și Metrorex.
„Trenul metropolitan Gara de Nord-Aeroport Otopeni, din ce în ce mai eficient
Astăzi vedem roadele politicilor de integrare a transportului public din zona metropolitană București – Ilfov. Trenurile încep să ajungă la capacitatea nominală, iar operatorii de transport feroviar trebuie să atașeze câte un automotor suplimentar pentru a crește această capacitate.În februarie 2022, am introdus biletul integrat metropolitan (transport public de suprafață București – Ilfov, metrou și tren), iar tot mai mulți oameni au ales transportul pe calea ferată. Astfel, începând cu sfârșitul lunii martie, operatorul feroviar de stat CFR Călători a început să opereze dimineața (5.30 – 10.00h) și după amiaza (14.30 – 18.30h) cu trenuri formate din câte două Săgeți Albastre. Așa cum am mai spus, consider că trenul de Aeroport este un prototip al trenurilor metropolitane: are o cadență ridicată (un tren la 40 minute în fiecare direcție) cu un parcurs rapid (20 minute de la Gara de Nord la Aeroport), peroane moderne ce asigura accesul facil în/din tren și un set de automotoare moderne (cu podea coborâtă în zona ușilor de acces)”, a transmis Scrioșteanu.
Linia de tren Gara de Nord – Otopeni a fost deschisă în decembrie 2020 după o investiție CFR Infrastructură de aproape 100 milioane de euro. CFR Călători operează 62 de automotoare, în timp ce Transferoviar oeprează 10 trenuri.
CFR Infrastructură caută soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia „saturată” București – Pajura – Mogoșoaia: „Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent. Zilnic, pe ruta Bucureşti – Otopeni, parte şi a Magistralei cu linie simplă spre Urziceni, circulă 72 de trenuri dus-întors, garniturile având rang inferior, Regio, deci trebuie să aştepte trecerea trenurilor cu prioritate InterRegio. Între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni primii 18 kilometri reprezintă linie dublă electrificată (până la Odăile), în timp ce ultimii trei kilometri linie simplă. Durata călătoriei este cuprinsă între 20 şi 25 de minute”.