CFR anunţă că se fac lucrări pentru redeschiderea circulaţiei feroviare pe ruta directă Bucureşti – Giurgiu Nord

CFR Infrastructură anunţă că se fac lucrări care au ca scop redeschiderea circulaţiei feroviare pe ruta directă Bucureşti – Giurgiu Nord.

  • Proiectarea a fost realizată în totalitate iar stadiul execuţiei lucrărilor este de 27%, finanţarea fiind făcută din fonduri externe nerambursabile. Proiectul include reconstrucţia Podului de la Grădiştea, lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră pe o distanţă de peste 97 de kilometri.
Potrivit unei informări date publicităţii marţi de CFR Infrastructură, lucrările pe ruta de cale ferată Bucureşti – Giurgiu Nord sunt realizate de compania PORR Construct, sunt finanţate din fonduri externe nerambursabile şi au ca termen finalizare anul 2023 pentru proiectare execuţie. Stadiul lucrărilor este de sută la sută în ceea ce priveşte proiectarea şi 27% în ceea ce priveşte execuţia.
Foto: Facebook / CFR Infrastructura
În total, este vorba despre redeschiderea circulaţiei feroviare pe ruta directă Bucureşti – Giurgiu Nord, prin modernizarea liniei de cale ferată între staţiile Vidra şi Comana, reconstrucţia Podului de la Grădiştea, inclusiv lucrări conexe pe linia CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră e o distanţă de 97,1 kilometri.
Proiectul include poduri, podeţe, lucrări de artă, construcţii civile noi în staţiile Grădiştea şi Comana, completarea uni instalaţii şi echipamentede semnalizare feroviară, telecomunicaţii feroviare şi de informare a publicului călător (audio şi video) în toate staţiile şi haltele de pe traseu.
Foto: Facebook / CFR Infrastructura
Lucrările presupun, de asemenea, înlocuirea traverselor, schimbarea prinderilor șină- traverse, înlocuirea/completarea componentelor aparatelor de cale, completare piatră spartă, înlocuirea dalelor elastice sau de beton de la trecerile la nivel, curățarea şanţurilor şi rigolelor din lungul liniei, precum şi igienizarea clădirilor de călători şi a celor tehnice din toate staţiile şi haltele de pe traseu prin realizarea de reparaţii acoperişuri, zugrăveli interioare şi exterioare, dotarea cu aparate individuale de climatizare, completare/înlocuire ferestre/tâmplării interioare şi exterioare, reparaţii la instalaţiile interioare.
Calea ferată va trece prin Parcul Natural Comana care este arie protejată şi unde se vor realiza 10 subtraversări pentru mamifere mici şi 89 structuri de trecere (pe suprastructura căii) pentru amfibieni si reptile.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati