CFR Călători începe să vândă bilete digitale în tren, ruta București Nord – Otopeni

CFR Călători a anunțat marți că implementează un sistem nou care facilitează verificarea, validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur.

În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare, CFR Călători implementează începând de miercuri, 15 septembrie 2021, după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea, validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Pentru realizarea de tranzacții prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziție de Alpha Bank România, prima aplicație Tap to Phone lansată de o bancă pe piața locală.

Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăților în numerar în contextul pandemiei COVID 19.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Ulterior în maxim 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu circa 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati