Cinci dintre cele mai pitorești călătorii feroviare din Europa. Una se găsește în România

0
238
sursa foto: Facebook - Banatul Montan

În unele părți ale Europei emergente, călătoriile cu trenul devin din ce în ce mai populare datorită îmbunătățirii continue a calității serviciilor oferite. Deși acest lucru ar putea să nu fie adevărat în alte părți ale regiunii, ceea ce este de netăgăduit este că în toată Europa emergentă există un număr mare de călătorii feroviare remarcabil de frumoase, care nu trebuie ratate. Emerging Europe a făcut o listă cu cinci dintre acestea, scrie economedia.ro.

Belgrad către Bar (Bosnia, Muntenegru, Serbia)

Poate cea mai cunoscută călătorie cu trenul din Europa emergentă are o lungime de aproape 500 de kilometri și durează 11 ore.

Însă orele trec minunat, în mijlocul priveliștilor uimitoare ale Alpilor Dinarici de care te poți bucura în cea mai mare parte a drumului către orașul istoric Bar, din Muntenegru, de la Marea Adriatică.

Pe lângă munții și peisajele impresionante, călătorii se vor bucura să treacă printr-un total de 254 de tuneluri și peste 435 de poduri, inclusiv Kolasin – cel mai înalt pod feroviar din Europa.

Władysławowo către Hel (Polonia)

Îndreptându-ne spre nord, de la Marea Baltică, acest traseu de 35 de kilometri îi duce pe călători pe o porțiune subțire de pământ, de la orașul polonez de pe litoral Władysławowo până la o mică stațiune situată în vârful peninsulei Hel.

Călătoria, care poate dura de la o jumătate de oră la peste 45 de minute, este unică, deoarece oferă o vedere neîntreruptă asupra Mării Baltice pe de o parte și asupra Golfului Gdańsk pe de altă parte.

De la Jesenice la Gorica (Slovenia)

Cunoscută și sub numele de trenul cu aburi Bohinj, această linie oferă o călătorie de trei ore prin una dintre cele mai frumoase regiuni ale Sloveniei.

Călătoria pe calea ferată veche traversează faimosul lac Bled al Sloveniei, precum și tunelul Bohinj lung de 6.339 de metri – despre care se spune că este cel mai lung pod de piatră arcuit din lume – și podul Solkan construit peste puternicul râu Soča în urmă cu mai bine de o sută de ani.

Oraviţa către Anina (Romania)

Teritoriul mare și peisajul divers al României înseamnă că este dificil să alegi cea mai frumoasă rută feroviară din țară, deoarece sunt atât de multe.

Cu toate acestea, se poate argumenta în favoarea călătoriei cu trenul între orașele miniere Oravița și Anina, ambele situate în regiunea de vest a Banatului, aproape de granița cu Ungaria și Serbia.

Priveliștile oferite asupra Carpaților de Vest sunt cu siguranță impresionante, dar la fel este și construcția liniei de cale ferată în sine.

Supranumită Semmering-ul Banatului, după celebra cale ferată Semmering din Austria, linia a fost prima construită în munții României și este astăzi considerată un monument cheie al moștenirii culturale.

Septemvri până la Dobrinishte, Bulgaria

Bulgaria este o altă țară din regiune care, în ciuda faptului că este renumită pentru serviciile sale feroviare prost întreținute, are totuși câteva călătorii feroviare incontestabil de frumoase.

Călătoria dintre orașele de munte Septemvri și Dobrinishte, cunoscută și sub numele de trenul Rhodope Narrow-Guage, traversează de fapt trei lanțuri muntoase diferite – Rhodopes, Rila și Pirin.

Linia are o lungime de 125 de kilometri, iar călătoria pe calea ferată cu abur durează cinci ore (serviciile diesel sunt puțin mai rapide).

Una dintre opririle de pe parcurs este Avromovo, care la 1.267 de metri este cea mai înaltă gară din Peninsula Balcanică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.