Ciprian Ciucă enumeră lucrurile de care s-a ocupat în cele 2 luni de când a preluat Primăria Sectorului 6

Primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu vorbește despre activitățile de care s-a ocupat în cele 2 luni de când a preluat Primăria Sectorului 6.

DRUMURI 

– Prelungirea Bulevardului Timișoara până în DNCB, inclusiv supralărgire la 4 benzi pe secțiunea Valea Cascadelor – DNCB. Am demarat discuții și cu PMB și cu Ministerul Transporturilor pentru a identifica ce mai bună (și rapidă) variantă de realizare. Avem deja Studiul de fezabilitate elaborat prin 2007 pe care l-am trimis deja la CNAIR pentru analiză ;i update pentru o eventuală includere in POST 2021-2027 – avem, de asemenea și coridorul de expropriere și avem lista de proprietari.

– Drum expres Valea Largă(conexiune Bvd. Timișoara (intersecție Valea Cascadelor)  – Prelungirea Ghencea) – am dat drumul la Studiul de Prefezabilitate cu versiuni de traseu, dar vor fi exproprieri – avem deja lista de proprietari.

– Extindere Strada Preciziei pe traseu nou cu conectare la Pasajul spre autostrada A1 – eliminare viraj stânga pe Bvd. Iuliu Maniu. Am elaborat o schiță a traseului pentru care avem nevoie de acordul CNAIR pentru conectare pe sub Pasajul A1.

– Continuare drum expres de la Pasaj Ciurel (penetrație A1 oficial) – ne interesează cel puțin până la Strada Mărgelelor ca să facem joncțiune cu Iuliu Maniu – Valea Cascadelor – Valea Largă – Prelungirea Ghencea. Știm că proiectul Penetrației A1 nu este prioritar pentru Primarul Capitalei, însă avem constructorul în teren și ar ajuta sectorul și Bucureștiul până la urmă să decongestioneze bulevardul Iuliu Maniu și să creeze rute alternative spre Autostrada A1 și cartierelor Sectorului 6.

– Prelungire Calea Giulești – strada Săbăreni, cu continuare în comuna Chiajna și A0 – am discutat deja posibilitatea ca acest proiecte să fie preluat de CNAIR, dar e nevoie de exproprieri pentru care am pregătit deja lista de proprietari. Altfel, vom da drumul la studiul de fezabilitate si vom cere primăriei Capitalei sa se ocupe de exproprieri iar noi de drum.

Mai sunt și proiecte mai mici de reabilitare a unor drumuri de interes pentru omenii din Sector, pe care le vom urmări, cum ar fi Belșugului, Osiei, Viscolului, Valea Doftanei și altele.

SALUBRITATE ȘI MANAGEMENTUL DEȘEURILOR 

– am operaționalizat un instrument de identificare a locurilor de depozitare informale a deșeurilor cu ajutorul Poliției Locale Sector 6 (găsiți platforma aici https://www.google.com/maps/d/u/0/edit…) și am dispus ca forma de salubritate și ADP S6 să colecteze aceste deșeuri. Locurile vor fi monitorizate în continuare și vom începe să dăm amenzi dacă practicile continuă.

– am demarat discuții pe tema construirii unui Centru de sortare a deșeurilor în sectorul 6 sau în alt sector, însă trebuie să creăm o Asociație de Dezvoltare Intercomunitară în domeniu împreună cu PMB și județul Ilfov.

PARCĂRI 

– am demarat un studiu pentru fundamentarea politicii de parcări pe raza Sectorului, în special componenta de rezidențial și punctele de interes public (piețe, de exemplu). O să identifică locații și intervenții prioritare în zonele cele mai aglomerate. Din păcate, va trebui să abordăm și tema taxei anuale de parcare, cea stabilită de către Consiliul General pentru tot Bucureștiul și care este extrem de mică.  Nu avem bani să construim parcări dacă această taxă nu va crește.

– În această perioadă, Poliția Locală are sarcina de a identifica toate mașinile abandonate pe spațiul public în vederea ridicării. În februarie vom avea funcțional un serviciul PROPRIU de ridicare de mașini abandonate. Vom extinde parcarea ADP de pe bvd. Timișoara pentru mașinile abandonate pe domeniul public după ce vom primi terenul solicitat PMB (doar PMB are voie să dețină terenuri în patrimoniu).

MEDICAL

– am demarat proiectul de construcție a unui spital pe un teren de pe bvd. Timișoara pentru care am solicitat drept de administrare de la PMB, după care realizăm studiul de fezabilitate. Credem că reușim să avem studiul finalizat în prima jumătate a anului 2021.

MEDIUL URBAN și spații verzi, zone de agrement

– regândim zonele verzi din curțile blocurilor. Am in procedură de semnare un protocol cu Facultatea de Horticultură, Ordinul Arhitecților din România și ASOP care va veni cu studii prototip de amenajare a acestor spații, prototipuri care vor putea fi extinse pe întreg teritoriul sectorului.

– amenajăm promenada din jurul Lacului Morii. Există deja studiul de fezabilitate elaborat, urmând să organizăm procedura de execuție a lucrărilor de amenajare.

– concurs de soluții pentru amenajarea Insulei Lacul Morii. Urmează să semnăm protocolul cu Apele Române pentru luarea în administrare a Insulei. Urmează organizarea concursului de soluții cu ajutorul Ordinului Arhitecților.

– strada Liniei. Solicităm de la Ministerul Transporturilor/CFR administrarea liniei. Problema pe care o mai avem de rezolvat e faptul că mai există un proprietar privat pe aproximativ 3,8 km de linie. Urmează să ne vedem cu CFR pentru stabilirea aspectelor tehnice privind preluarea amplasamentului, urmând apoi studiu de fezabilitate și execuție.

EDUCAȚIE 

– În maxim 3 ani vom avea minim 5 corpuri de școală noi și minim 4 grădinițe noi. Am securizat finanțarea.

– Continuăm reabilitarea școlilor, grădinițelor.

– Construim din fonduri europene o creșă nouă în Crângași, de 125 de locuri. Este gata proiectul tehnic și urmează să licităm executarea lucrărilor.

– Elaborăm o strategie pentru incluziune prin educație și sport în Cartierul Giulești, în special, prin care vrem să facilităm practicarea sportului de performanță cu construcția de terenuri de sport, sprijin pentru școli și cluburi din cartiere.

ANVELOPĂRI 

– terminăm anveloparea (extrem de scumpă, făcută pe datorie,  de Gabriel Mutu) pentru aproximativ 117 blocuri și pregătim încă 50 de blocuri pentru demararea procesului de reabilitarea termică. Problema este că aceste anvelopări consumă o mare parte a bugetului Sectorului și trebuie să găsim soluții de finanțare mai eficiente, nerambursabile. Vom continua anveloparea doar după ce vom atrage fonduri europene pentru că Mutu ne-a adus deja la gradul maxim de îndatorare și dacă o contiinuăm anul acesta nu ne raman bani pentru proiectele de infrastructură, parcări etc.

Capacitate Instituțională – poate cel mai important aspect din activitatea unui primar. Nu poți realiza nimic din cele de mai sus în lipsa unui aparat și unei echipe care să susțină Primarul în proiectele pe care și le-a propus. Dau mai jos câteva detalii despre câteva dintre primele măsuri în acest domeniu.

ORGANIZARE/resurse umane

– avem deja un proiect de organigramă în consultare pe site-ul Primăriei. E un model care cred că răspunde mai bine unor măsuri de eficientizare organizațională pe care, împreună cu echipa managerială de aici, le susținem: creșterea masivă a veniturilor generate din fonduri nerambursabile, îmbunătățirea procesului de planificare strategică și bugetară, digitalizarea unei proporții cât mai ridicate a activităților Primăriei, creșterea calității serviciilor publice etc.

RESURSE FINANCIARE 

– urmărim o planificare cât mai atentă a resurselor financiare de care dispune Sectorul 6 pe două idei principale: reducerea semnificativă a costurilor de funcționare și a risipei, eliminarea corupției  și creșterea majoră a bugetului de investiții. Analizăm la sânge în această perioadă toate bugetele (primărie și unități subordonate) și prioritizăm toate proiectele de investiții. Venim în curând cu proiectul de buget pe site.

NU EXAGEREZ CU NIMIC ACUM CÂND VĂ SPUN CĂ AM DEMUFAT CONTRACTE INUTILE DE MILIOANE DE EURO!

Pe ce ne bazăm că ne ajută PRIMĂRIA CAPITALEI:

– Prelungirea Ghencea – finalizarea ar ajuta multe decongestionarea traficului în zona Drumul Taberei, Prelungirea Ghencea.

– Prelungire Strada Brașov în Șoseaua Alexandriei (continuarea de la Dedeman). Din nou, ar degaja o bună parte din traficul de pe Prelungirea Ghencea către localitățile limitrofe – Bragadiru, Domnești, Clinceni etc.

– Continuarea Pasajului Ciurel cu penetrația A1 până cel puțin în strada Mărgelelor din Sectorul 6 ( a se vedea mai sus explicația).

Si să ne dea terenurile cerute pentru a construi spitalul cu 150 de paturi, parcările subterane și supraterane și să… ne aprobe, sperăm noi in ianuarie, protoculul de colaborarea cu Universitatea Politehnică pentru a putea  deschide odată parcul!

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati