Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București, a finalizat lucrările de consolidare și reabilitare a podului Străulești și, începand de joi, acesta va fi redat circulației.
Deși tranzitat de sute de autovehicule zilnic, acest pod nu fusese niciodată consolidat, ci doar ‘cosmetizat’ în urmă cu zece ani, iar anul trecut, o parte din zidul de susținere s-a surpat, impreună cu trotuarul și o porțiune din prima bandă de circulație.
„Am decis de urgență consolidarea și reabilitarea acestui obiectiv de infrastructura și iată că acum, așa cum am promis, redam circulației rutiere și pietonale un pasaj sigur și modern”, a scris Firea, pe Facebook.
Lucrările de consolidare și reabilitare a podului Străulești, care supratraversează Lacul Grivița, pe DN 1A și care face legătura între București și Ilfov (Mogoșoaia), au început în luna octombrie 2018, fiind realizate în baza unei documentații tehnice întocmite de către Administrația Străzilor București și votate în ședința CGMB din 26 iulie 2018.
S-au efectuat lucrări la suprastructura și infrastructura podului, la elementele de rezemare, la calea de rulare, trotuare, rosturi de dilatație, sisteme de scurgere a apelor, parapeți, borduri și rampe de acces. Valoarea totală a lucrărilor se ridică la aproximativ 630.000 de euro.
Reamintim faptul că Primăria Capitalei a efectuat expertizele pentru 22 dintre cele 24 de poduri și pentru 7 dintre cele 13 pasaje pe care le administrează, prin Administrația Străzilor. Rezultatele au indicat că 6 poduri și 3 pasaje au o stare tehnică nesatisfăcătoare și necesită intervenție, fiind construcții ce nu au fost niciodată consolidate, ci au beneficiat doar de lucrări de minime reparații.