Ciucu anunță o nouă șosea pentru reducerea aglomerației de pe Prelungirea Ghencea – FOTO

Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, a anunțat un proiect important pentru șoferii care trec prin Sectorul 6 al Capitalei: Strada Valea Largă care va conecta la standarde civilizate bulevardul Timișoara cu Bulevardul Prelungirea Ghencea.
„Avem studiul de fezabilitate și studiul de trafic pentru Strada Valea Largă care va conecta la standarde civilizate bulevardul Timișoara cu Bulevardul Prelungirea Ghencea. Consiliul Local a votat astăzi indicatorii tehnico-economici”, scrie Ciprian Ciucu pe Facebook.

Acest drum va prelua o parte din sarcina de pe Bd. Prelungirea Ghencea și o va descărca în Bd. Timişoara (și invers) și va degreva foarte mult str. Valea Oltului care este mai mereu aglomerată, a explicat edilul de sector.

Acesta a punctat că se va ajunge mai repede dinspre A1 în Sectorul 5.

Cum va arăta șoseaua propusă de primarul Ciucu

Drumul va conține 2 benzi pe sens de 3,5m, piste de biciclete pe ambele părți cu 2 m pe sens, trotuare de 3 metri lățime fiecare și alveole pentru spațiile verzi. ”Proiectul este la standarde de civilizație si calitate a vieții: trotuare largi, piste de biciclete, verdeață și benzi generoase ca să aibă loc autobuzele”, susține sursa citată.
Ciucu estimează că lucrările vor începe în primăvara anului viitor și vor fi finalizate în 2023.

”Este un proiect inițiat de la zero! Mi-am asumat proiectele grele, proiecte pe care nimeni nu și le-a asumat anterior pentru că dacă erau ușoare le făcea oricine. Aceste proiecte iau timp pentru că trebuie pregătite temeinic. Oamenii așteaptă de multe ori direct lucrările.
Dar cea mai multă muncă se duce până la momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Am avut bugetul votat (din motive ca nu ni se pot imputa) in 15 aprilie, faptul ca am reușit să avem studiul de fezabilitate (+trafic, culoar exproprieri etc.) în 4 luni, eu zic că este bine”, a completat Ciucu.
Costul estimativ este de 55 de milioane de lei, din care 60% adică 33 de milioane sunt doar exproprierile, în conformitate cu grila salarială, mai spune acesta.

Astfel, potrivit primarului Ciprian Ciucu, următorul pas constă în realizarea studiului de fezabilitate, nu înainte de a deveni administratorii terenului:

”1. După această etapă, ca să putem face studiul de fezabilitate pentru lucrările de canalizare/utilități avem nevoie să devenim administratorii terenului;

2. Ca să devenim administratorii terenului, este nevoie de o Hotărâre a Consiliului General care să dea voie să facem exproprierile necesare. Avem deja și coridorul de exproprieri;

3. Apoi urmează contractarea de lucrări pentru utilități (apă-canal, Net-City, iluminat, gaze etc.);

4. După utilități vom da ordinul de începere a lucrărilor, deci estimez că vom începe lucrările în primăvara anului viitor și va fi gata în 2023.

Costul estimativ este de 55 de milioane de lei, din care 60% adică 33 de milioane sunt doar exproprierile, în conformitate cu grila salarială. Am analizat foarte mult traseul drumului tocmai pentru a reduce traseele expropriate.”, a scris Ciucu pe Facebook.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati