Clotilde Armand, după șase luni la Primăria Sectorului 1: Cea mai gravă problemă – oprirea hemoragiei financiare către Romprest

Cea mai gravă problemă a fost oprirea hemoragiei financiare către Romprest, a declarat Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, la prezentarea bilanțului primelor șase luni de mandat. A fost o perioadă în care au fost deschise mai multe șantiere, cu rezultate care se vor vedea în timp, precizează edilul.
„Anul trecut facturile trimise de operatorul de salubritate au cunoscut o creștere substanțială la peste un sfert din veniturile Primăriei Sectorului 1. Din luna iulie 2020 administrația PSD nu a mai plătit aceste facturi supra-dimensionate și ni le-a lăsat moștenire, la fel ca și recuperarea prejudiciului semnalat de Curtea de Conturi de 100 milioane.

Am solicitat Romprest documentele de justificare a prestațiilor și am cerut Consiliului Local exercitarea dreptului de control asupra costurilor nete ale operatorului pentru activitatea de salubrizare. Am oprit plata facturilor ilegale.  Am pregătit alternativa la Romprest, dacă nu vor mai ridica deșeurile. Pe rolul instanțelor și la DNA sunt mai multe acțiuni în curs. Ne dorim să ajungem la un buget de salubrizare echilibrat, la cost comparabil cu alte orașe mari din România. Serviciile de salubrizare practicate de Romprest costă comunitatea din Sectorul 1 de 10 ori mai mult decât la Constanța sau Brașov,” a afirmat Clotilde Armand, într-un vlog postat pe YouTube.

„Re-echilibrarea bugetară”

Edilul a explicat că prima prioritate a fost re-echilibrarea bugetară, o adaptare a prioritățile la situația pe care a găsit-o în Primărie, în urmă cu șase luni.
„Administrația pesedistă a lăsat o gaură bugetară imensă cu numeroase facturi neplătite. Pe baza unor venituri supra-evaluate în momentul aprobării bugetului în 2020, au fost decise cheltuieli foarte mari, vizând achiziții de tip electoral. Am făcut mari eforturi pentru re-eșalonarea facturilor, renegociere, contestare, astfel încât să ajungem la o gestiune financiară sustenabilă. Anul 2021 înseamnă din păcate un buget votat cu o mare întârziere, abia pe 12 aprilie, și grevat de restanțele de anul trecut,” a afirmat primarul Sectorului 1.

O altă prioritate a fost reorganizarea unor servicii pentru administrație corectă și eficientă. „Imediat după preluarea mandatului am reorganizat serviciile administrative din Sectorul 1 prin desființarea a 3 unități subordonate în care au fost semnalate deficiențe în gestionarea banului public: Administrația Școlilor, Administrația Piețelor, și Centrul Cultural. Am comasat serviciile de suport: contabilitate, achiziții, juridic, administrativ, pentru o mai mare eficiență. Am preluat spre analiză și evaluare toate dosarele de achiziții și investițiile în curs,” a explicat edilul.

Reorganizarea

În acest moment sunt în pregătire și alte reorganizări: Administrația Domeniului Public, Poliția Locală și Centrul Caraiman.

Schimbările au vizat și birocrația din instituție. „Am impus schimbări în conducerea unităților subordonate și a direcțiilor din Primărie.  Am organizat concursuri de recrutare pentru înnoirea personalului.

Programul de lucru a fost prelungit vinerea până la 16.30. Am solicitat re-evaluarea sporurilor și contabilizarea orelor suplimentare. Căutăm soluții, nu piedici birocratice. Vrem un funcționar mai implicat, reactiv, conștient de rolul său,” a mai aratat Clotilde Armand.

În ce privește transparența insttuțională, au fost publicate pe site-ul oficial toate contractele încheiate de Primărie începând cu anul 2018 și până în prezent. În acest moment este în lucru o platformă digitală la nivelul Primăriei prin care se vor putea depune sesizări privind problemele din sector, de tip hartă interactivă, și vor fi putea fi monitorizate mai eficient petițiile.

„Am multiplicat acțiunile Corpului de Control din Primărie și misiunile de audit. Am cerut sprijinul Ministerului Finanțelor pentru o misiune specială de audiere. Am colaborat cu DNA pentru a transmite toate documentele solicitate în anchetele care vizează numeroase achiziții ilegale decise de vechea administrație,” a punctat edilul Sectorului 1.

Reducerea cheltuielilor

În ceea ce privește reducerea cheltuielilor, au fost renegociate contractele de pază, curățenie, utilități și multe alte servicii, au fost eliminate contractele de consultanță care nu au produs rezultate și au fost instalate echipamente GPS pe autoturismele de serviciu.

Primăria a organizat o campanie de curățire a peisajului urban: fără panouri publicitare ilegale, fără construcții temporare lipsite de autorizații, fără terase și chioșcuri improvizate, fără cabluri supendate. „Am cerut Poliției Locale să aplice amenzi acolo unde este cazul astfel încât să impunem respectarea legii,” a declarat Clotilde Armand.

La capitolul amenajarea de spații verzi a fost punctată inaugurarea Parcului „Elisabeta Rizea” și a deschiderea primului tronson  din viitoarea „Promenadă Verde.”

În luna ianuarie, a fost deschis cel mai mare centru de vaccinare din țară. În pavilionul C2 de la Romexpo au fost administrate peste 200.000 de doze de vaccin anti-covid. Raportat la numărul populației, efortul Primăriei Sectorului 1 este foarte mare din punct de vedere financiar și al resurselor umane angajate. Până la sfârșitul lunii aprilie, cheltuielile totale s-au ridicat la 3,5 milioane lei.

Lista principalelor investiții

„Am planificat investițiile din următoarea perioadă. Bugetul votat cu întârziere a împiedicat demararea investițiilor înainte de luna mai,” a mai spus edilul.

Lista principalelor investiții aflate în curs:

o Programul de reabilitare termică a blocurilor;
o Modernizarea de străzi;
o Amenajarea de parcări și stații de încărcare electrice;
o Renovarea și deschiderea de școli;
o Reabilitarea unor instituții culturale;
o Extinderea spațiilor verzi și plantarea de arbori.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati