Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) estimează cheltuieli pentru investiții de 6 miliarde lei, în creștere cu 21 % față de cele realizate anul trecut, potrivit Proiectului de Buget pentru 2022, potrivit economedia.ro.
Totodată, Compania de Drumuri arată că, deși are nevoie de cel puțin un miliard de lei pentru lucrări de întreținere a rețelei de Autostrăzi și Drumuri Naționale primește doar 725 de milioane de lei, adică 73 % din necesar:
,,Veniturile pentru activitatea de întreținere, finanțată din transferurile curente de la bugetul de stat, în valoare de 806.472 mii lei, au fost diminuate cu suma de 80.647 mii lei, (reținere în procent de 10%) sunt programate în valoare de 725.825 mii lei. Aceste transferuri de la bugetul de stat pentru activitatea de întreținere infrastructură rutieră, reprezintă aprox. 72,87% din necesarul minim de fonduri estimat pe anul 2022, în valoare de 996.091 mii lei.” – Proiect de Buget CNAIR.
Pentru 2022, Compania de Drumuri a prevăzut reparații pe aproape 1000 de kilometri de Autostrăzi și Drumuri Naționale, potrivit unui răspuns remis Economedia. Veniturile încasate din taxa de drum (rovinietă) vor fi în creștere cu 6 % față de 2021, dar încasate în procent de 85 %, diferența de 15 % fiind direcționată către CNIR ( Compania de Investiții Rutiere), deocamdată inactivă.
La jumătatea lunii martie, Sindicatul Drumarilor Elie Radu îi solicita ministrului Grindeanu să facă angajări de personal și să cumpere utilaje pentru reparații în regie proprie. Sindicatul dădea și exemplul tronsonului de altitudine de pe DN 7 C – Transfăgărășan, sector întreținut de doar 8 persoane : ,,Spre exemplu, Transfăgărășanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac și Vidraru are 4 tunele, 394 podețe, peste 30 poduri și peste 20.000 metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreținut de 8 muncitori, un deservent de utilaj și 2 șefi de district”
Pentru 2022, CNAIR nu va pierde aprox. 150 de milioane de lei, încasările din taxele pentru trecerea podurilor Fetești pe Autostrada Soarelui și Giurgeni-Vadu Oii pe DN 2 A Slobozia-Constanța, proiectul de lege prin care se propunea eliminarea celor două taxe neavând acordul coaliției.