În România s-a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii cauzată de accidentele rutiere din Uniunea Europeană, cu 96 de decese la un milion de locuitori, a informat joi Comisia Europeană.
Aceasta estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut pe drumurile din UE, cu aproximativ 7.000 de decese mai puţin decât în 2010, adică o scădere de 23%, România clasându-se pe ultimul loc la siguranţa rutieră, scrie News.ro.
”În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) şi din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) şi Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalităţii. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori”, arată datele Comisiei.
Unele ţări au realizat progrese enorme: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei ţări baltice (Letonia, Lituania, Estonia) şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (între 30% şi 40%) ale numărului de accidente rutiere mortale.
Potrivit cifrelor preliminare publicate joi de Comisia Europeană, numărul persoanelor care şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenţi.
”Se estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puţin decât în 2010, adică o scădere de 23%. În comparaţie cu 2018, numărul a scăzut cu 2%”, a informat CE.
Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranţă rutieră.
”Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50% numărul de decese şi cu 50% numărul de vătămări grave până în 2030 şi ştim că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanţială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparităţile dintre ţări rămân enorme. Numai printr-o combinaţie de măsuri legislative, finanţare adecvată, standarde pentru vehicule şi infrastructură, digitalizare şi schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul”, spune comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.