Comisia Europeană va lansa în România o campanie de informare despre vaccinare. Spotul va avea 40 de secunde și va fi difuzat pe posturile de televiziune și radio.
Conform unui comunicat al Comisiei Europene, spotul va conţine mărturii ale unor oameni care au pierdut persoane dragi din cauza pandemiei de COVID-19.
Campania de informare va fi difuzată pe o perioadă de şapte săptămâni.
„Este urgent să reducem decalajele din UE în materie de vaccinare. Odată cu sosirea variantei Omicron, vaccinarea, inclusiv cu doza de rapel, este mai importantă ca niciodată. În România, doar 39% din populaţie este în prezent vaccinată complet, iar ritmul vaccinării continuă să scadă. Lacunele în materie de vaccinare nu numai că sporesc riscurile de forme grave ale bolii, spitalizare şi pierderi de vieţi omeneşti, ci lasă loc şi unor variante mai severe şi mai transmisibile. Acesta este un risc nu numai pentru România, ci şi pentru UE în ansamblu. Avem suficiente vaccinuri sigure şi eficace pentru a vaccina complet, inclusiv cu doza de rapel, întreaga populaţie din UE, şi trebuie să ne asigurăm că acestea sunt utilizate. Şi să nu uităm: protejându-ne, îi protejăm şi pe ceilalţi – pe copiii, părinţii şi bunicii noştri”, a declarat Stella Kyriakides, comisarul european pentru sănătate şi siguranţă alimentară, scrie pressonline.ro.
În plus, Comisia Europeană a anunţat că oferă informaţii ample cu privire la vaccinuri şi vaccinare, de exemplu pe platformele de comunicare socială, pentru a încuraja dezbaterea în cunoştinţă de cauză cu privire la rolul vaccinării în combaterea pandemiei.
Până în prezent, în medie, 78% din adulţii din UE sunt vaccinaţi. Există însă diferenţe mari între ratele de vaccinare în statele membre ale UE. În România, 46,7 % dintre adulţi sunt vaccinaţi.