Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) se pregăteşte să trimită în şomaj tehnic 700 de angajaţi, printr-o hotărâre a Consiliului de Administraţie, atacată de sindicaliști, care spun că încalcă articolul 20 din Legea 55/2020.
Trimiterile în şomaj au loc în condițiile în care traficul este în creştere, iar compania face în continuare investiţii, susțin sindicaliştii. Mai mult, afirmă aceștia, CNAB nu are datorii către furnizori, finanțându-se din surse proprii, iar pe perioada pandemiei nu a beneficiat de ajutoare de la stat.
Pandemia a scăzut numărul de pasageri de pe „Otopeni” cu un procent semnificativ
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a înregistrat, anul trecut, pe „Otopeni” și „Băneasa” o scădere a numărului de pasageri cu 69,7%, la 4.468.906 pasageri, și a numărului de aterizări și decolări de aeronave cu 53,3%, la 67.696 de mișcări de aeronave, în cindițiiloe pandemiei, informează Gândul.
Porivit CNAB, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 4.456.577 pasageri, în scădere cu 69,7% față de 2019, respectiv 52.288 de mişcări de aeronave, în scădere cu 57,6% față de anul anterior.
Tot în anul 2020, Aeroportul Internațional București-Băneasa – Aurel Vlaicu a fost tranzitat de 12.329 pasageri (-51,70%), aici fiind operate 15.408 mișcări de aeronave (-28,65 %).
Porți și ghișee chek-in mai puține pe Aeroportul Otopeni
Reprezentanții Aeroportului Henri Coandă au anunțat, în luna februrie a acestui an, prin intermediul unui comunicat, că va reduce activitatea de check-in și îmbarcare aproape la jumătate, din cauza traficului scăzut, ca urmare restricțiilor impuse de pandemie.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va menţine deschise doar 52 de ghişee check-in şi numai 14 porţi de îmbarcare pentru zboruri internaţionale.
”Pandemia de Covid-19 a afectat grav traficul aerian, în special pe cel internaţional, acesta situându-se în prezent la circa 15-20% din normalul acestei perioade. În aceste condiţii, şi traficul pe aeroporturile din Bucureşti cunoaşte un trend descendent similar. În acest context, CN Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a analizat posibilităţile de operare la Aeroportul Henri Coandă cu o infrastructură de terminal adaptată valorilor actuale de trafic. Măsurile au în vedere atât eficientizarea activităţii aeroportuare prin exploatarea raţională a resurselor disponibile, cât şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite pasagerilor şi a creşterii siguranţei sanitare”, se arată în comunicatul CNAB.