Comunele, oraşele şi municipiile din România se pot înscrie de azi în Programul Iluminat Public Ecologic

Comunele, oraşele şi municipiile din România se pot înscrie începând de joi în Programul Iluminat Public Ecologic, bugetul alocat sesiunii de finanţare find de 500 de milioane de lei, anunţă Ministerul Mediului.

„Începând de astăzi, comunele, oraşele şi municipiile din România se pot înscrie în Programul Iluminat Public Ecologic. Astfel, unităţile administrativ-teritoriale care doresc participarea în cadrul Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public îşi pot crea conturile de utilizator în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie pe site-ul AFM.

Programul se adresează comunelor, oraşelor sau municipiilor care pot beneficia de fonduri pentru îmbunătăţirea sistemului de iluminat public stradal prin folosirea unor tehnologii mai eficiente, care să reducă semnificativ consumul de energie şi, implicit, factura publică”, informează Ministerul Mediului.

Ulterior, începând cu data de 25 octombrie 2021, ora 10.00, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create.

„Trecerea de la iluminatul clasic, poluator, la cel ecologic, este un mare plus al acestui program şi totodată, un mare câştig pentru unităţile administrativ-teritoriale, care sunt ajutate să economisească energie electrică şi să beneficieze un iluminat public cu impact redus asupra mediului. Acest program de iluminat public nepoluant, alături de celelalte programe pe care le derulăm prin Administraţia Fondului pentru Mediu, îşi propun să reducă această presiune permanentă pe care consumul de energie o exercită asupra mediului înconjurător. Sunt convins de interesul şi deschiderea autorităţilor publice locale pentru atragerea de investiţii în infrastructura de mediu”, a precizat Tanczos Barna, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Programul prevede şi extinderea sau completarea sistemelor existente

Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 de milioane de lei.

”Anul acesta am îmbunătăţit semnificativ atât programul, cât şi modul de aplicare. În primul rând, am digitalizat întregul proces, astfel toată procedura se derulează exclusiv online. Acesta reprezintă un avantaj major pentru beneficiari, care nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze la sediul AFM cu sute de pagini de documente, sau să piardă ore întregi la cozi, aşa cum se întâmpla în anii trecuţi.

Totodată, am redus termenele şi am eficientizat procedura de analiză, pentru ca beneficiarii să poată începe implementarea cât mai rapid. O altă noutate importantă este că acum programul prevede şi extinderea sau completarea sistemelor existente, şi nu doar înlocuirea acestora. Prin toate aceste demersuri, ne dorim să ne adresăm unei plaje cât mai largi de beneficiari şi să aprobăm cât mai multe astfel de proiecte”, a declarat, la rândul său, preşedintele AFM, Lorand Fulop.

Finanţarea se acordă în procent de până la 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi, astfel:

– pentru comune cu o populaţie de până la 5.000 de locuitori – maximum 1.000.000 lei;

– pentru comune cu o populaţie de peste 5.001 de locuitori – maximum 2.000.000 lei;

– pentru oraşe – maximum 3.000.000 lei;

– pentru municipii de rang 0 – municipiul Bucureşti – maximum 25.000.000 lei;

– pentru municipii de rang I – maximum 6.000.000 lei;

– pentru municipii de rang II – maximum 5.000.000 lei.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati