Consolidarea podului Străuleşti a fost finalizată, iar întreaga lucrare – ce presupune consolidarea şi reabilitarea podului – se va încheia la 15 octombrie, aşadar cu respectarea programului de lucrări asumat şi aprobat, a anunţat vineri Primăria Capitalei.
„Este vorba despre încă o investiţie realizată în termen de una dintre companiile municipale care îşi arată, în acest fel, utilitatea şi eficienţa.
Am avut o întâlnire de lucru cu responsabilii de proiect, pentru a mă asigura că suntem în grafic. Am demarat lucrările în luna octombrie 2018, pentru a stopa procesul de degradare a construcţiei şi pentru a asigura condiţiile de siguranţă a circulaţiei. Prin această investiţie, Primăria Capitalei a adaptat Pasajul la cerinţele din Legea privind calitatea în construcţii, crescând astfel rezistenţa şi durabilitatea acestuia în exploatare.”, a declarat primarul general Gabriela Firea, potrivit unui comunicat al PMB.
Potrivit sursei citate, au fost realizate lucrări la infrastructură şi suprastructură, inclusiv pentru ridicarea tablierului, de relocare a conductei de gaz, aşternere a mixturii asfaltice.
În prezent Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje execută montarea dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie, vopsirea elementelor din beton şi amenajarea zonei de sub pod (inclusiv breteaua de întoarcere utilizată de şi de transportul în comun). Lucrările se vor încheia odată cu realizarea marcajului rutier, termenul de finalizare fiind stabilit pentru data de 15 octombrie 2019.
Podul Străuleşti se află pe DN1A şi traversează Lacul Griviţa, la ieşirea din Bucureştii Noi spre Târgovişte.
În acest domeniu, Primăria Capitalei a actualizat expertizele pentru 22 dintre cele 24 de poduri şi pentru 7 dintre cele 13 pasaje pe care le administrează, prin Administraţia Străzilor. Rezultatele au indicat că 6 poduri şi 3 pasaje au o stare tehnică nesatisfăcătoare şi necesită intervenţie, fiind construcţii ce nu au fost niciodată consolidate, ci au beneficiat doar de lucrări de minime reparaţii.
Pentru acestea au fost realizate documentaţiile pentru lucrările de intervenţie şi s-au aprobat indicatorii tehnico-economici, iar la Podul Străuleşti şi la Podul Grant, care presupune o intervenţie mai amplă, lucrările au început în acest an. Pasajul Fundeni este următorul obiectiv din această categorie, programat pentru lucrări de consolidare.